Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 19 oktober 2015

Livet går vidare....

Hej hopp!
Kommer ni ihåg oss, ni vet dom med vattenläckan på Abborrvägen? Ja, just vi, ja!
Gubben i huset jobbar och sliter...och GILLAR det, medan frun är riktigt jävla nöjd på allt och lite till.
Vilken tur för henne att Gubben kör på. Nu har det spacklats, målats och tapetserats. Byggare Bob har haft fika sen minst tre veckor tillbaks...
Nåja, lite har frugan i huset gjort i alla fall. Gått ut med kiss och bajsnödiga hundar, utfodrat dem, lagat mat(hahaha!!!! Dvs Värmt i micro, köpt sallad på Coop eller anlitat den lokala pizzerian), diskat i diskbalja i badrummet(blä), tvättat medelst tvättmaskin på jobbet. Och lite till...

Idag har vi i alla fall gjort världsrekord i val av kakel och klinker! Det tog inte ens en timme!
Förra gången vi skulle göra badrummet tog det 2 år i planering, färg och val av kakel och klinker.
Efter moget övervägande bestämde vi nu att INTE välja liknande från vårt förra badrum. Det som jag var så himla förtjust i.
Nej, nu får det bli nåt helt annat. Vi valde svart och vitt. Låter tråkigt, kanske, men vi har kommit på en kul idé.
Hallen har Gubben börjat måla idag. Färgnyansen vi hade tänkt oss hade såklart utgått ur sortimentet. Nåja, det löste sig med en bruten färg med tapeten som bas. Nu känns det liiiiite bättre. För det blir bra. Riktigt bra.

Åhhh, den tapeten är vi såååå nöjda med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar