Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 2 november 2015

Ljuset i tunneln närmar sig

Att detta renoveringskaos har ett slut känns nästan overkligt men nu verkar det vara inom räckhåll. 
Min Gubbe har gjort ett otroligt jobb!! Utan hans insats hade vi inte varit halvvägs ens
Byggare Bob kommer att få en recension han aldrig kommer att glömma i slutändan kan jag lova. Han, med den position han har, som försäkringsbolagets sakkunnige byggansvarige, borde ha kunskap om logistik OCH  dessutom ha social kompetens I allt detta har han  bevisat motsatsen. 
Ingen skugga skall dock falla över hans anställda som har gjort ett utmärkt jobb. Då de varit på plats...och inte på nåt annat ställe som de blivit beordrade till....
Något som jag lärt mig under denna resa är att våga fälla ut hornen och hävda min rätt! 
Som till exempel mot Scan park, som enligt mig är ett ruffel och bågföretag. Fortsätning följer...

För att ni inte skall tro att jag är en bitter surkärrning så kan jag meddela att jag är sanslöst  nöjd med mina helt nya PROGRESSIVA glasögon! Jo, så är det. Jag har inte haft linserna sen jag hämtade glasögonen i torsdags. Fast jag fick ju först erkänna att jag ÄR gammal...FÖR SÅ DET JU!

I söndags tog jag en timeout från allt vad byggande och målande heter och for till Mariebergsskogen för hundpromme i sällskap med våra hundars kennelkompisar. Jag vågade mig på att ta med Lummi.
Tänkte att går det så går det. Och tänk, hon klarade sig med beröm godkänt, tycker jag. Skällde som f-n i början, men vad tusan, hon är ju lapphund....Efter en stund så var hon mattes stolthet. Lummipumm!

Lumpan, mattens going








Gubben har sänkt taket för en massa
saker som jag knappt fattar...Elgrejerr,, fläktar osv


Nu är hallen färdig förutom golvet

Jag har dragit mitt strå till stacken med att
måla väggarna i grovtvättstugan

Badrummet blev färdigt i dag.
Nåja, spegeln saknas men annars....

Jag målade lillhallen då jag kom hem från jobb 
Efter städningen så fick Gubben lite feeling och ville sitta i V-rummet.
Sagt och gjort, vi flyttade in rottingsoffan från altanen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar