Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 18 augusti 2018

Dur och moll...

Nä men hej, vännerna!
Nu skall jag erkänna en sak för er...jag sitter på glasaltanen och har INFRAN på!!! Eller hur är det knasigt? Värmerekord heeeeela sommaren och jag har njutit så otroligt men så blev det kallt, bara så där, liksom... Är jag en mes som inte klarar väderomslag, eller?
Visst ja, det har jag ju aldrig klarat av eftersom min efterhängsne Mr Ehler Danlos satt P för normalt fungerande kropp hos mig. Glömde bort det för en stund...Nåja, det finns folk som har det värre...fast vad hjälper det mig då jag vill göra saker jag inte klarar av längre?
Men vet ni? Ibland så skiter jag i onda fingrar etc och kör på ändå!

Som då jag fick en vision av ett nyhetsställ på bibblan utan att ruinera mitt konto, och  återvann därför ett tidningsställ där snoddarna som höll tidskrifterna på plats försvunnit som av en slump...
Liknande snoddar har varit omöjligt att får tag på men så kom min käre make till undsättning och hävdade: Kan du inte köpa gardinsnodd?
Ehhh....VARFÖR kom jag inte på det själv????(kanske för att du inte orkar spänna snodden, stupid woman?)
Sagt och gjort, köpte snodd på Jysk.
Men...
Vem spänner snodden?
Lösningen? Jag gjorde det själv!  Ja, vad tusan, inte kan man väl be folk om hjälp hela tiden för skitsaker heller! Det blev attans skitbra och värken i mina fingrar får jag väl se som ett bevis på att mitt jobb är mitt kall. Eller så är jag dum i huvudet som inte ber om hjälp...Skit samma, det blev bra!
Är sååå himla nöjd med "min" bibbla!

Att ha mist sin första vovve har satt sina spår i mig och det ordentligt! Ni som aldrig haft ett husdjur kan gå och koka kaffe eller tvätta bilen för nu kommer det saker som ni inte förstår, eller VILL eller KAN förstå.

Min Vaskiböbb har nu varit en ängelvovve i drygt en månad. Saknaden kommer i vågor och inbegriper gråtattacker från ingenstans! Ibland kan jag prata om honom utan att bli känslosam, men så helt plötsligt, utan förvarning, kommer saknaden och därmed sorgen och tårarna.
Så är det att ha husdjur och då ingår både glädje och sorg. Vill aldrig vara utan husdjur då de ger så mycket glädje och villkorslös kärlek!

Att inte få ha Vaski vid min sida känns fortfarande inte helt sant...


Vår Klinga fick skivepitelcancer förra året och opererades för detta. Alla framtänder och del av tandben i överkäken opererades bort. Jag har sett att hennes framtänder i underkäken har sjunkit in och även hamnat på sned och därför slog katastrofhjärnan igång då årskollen skedde i fredags.
Men tänk, det var falskt alarm! Bästa vettarna hävdade att jag inte behövde vara orolig över varken det ena eller det andra.
Klingas medicin för tassproblemen har biverkningar i form av tandköttsinflammation och urinvägsinfektion. Klinga har båda. Men inget dödligt. Ny tid för röntgen och biopsi är bokad för säkerhets skull...men matte har fortfarande katastroftänk...

Klinga, duktiga tjejen hos vetten!


Här på Öa är det höst. Jag har ställt in chilin och paprikan på glasaltanen för vidare mognad. Helt otroligt vilken sommar det har varit! Bönorna dret sig dock, det blev bara grönska, inga bönskidor.
Men tomaterna...herreguuud, som det växer! Och jag är den enda som gillar tomater i huset...
Har gett bort till dotterns familj men det mognar ju nya tomater hela tiden.
Ja jösses...
Present till dotter och familj



Nästa vecka skall vi kolla ett nytt boende. Jag HOPPAS att det är VÅRT nya boende. Spänningen stiger...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar