Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 24 augusti 2018

Förhoppningsvis lantisar

Hej mina godingar!
Om ni inte redan har fått fredagsfeeling och är på G för fest och galej så har jag lite i hövve att förmedla...
Ni som känner mig vet väl vid det här laget att jag är gräsänka...

Ingen har väl undgått att jag och Gubben går i flyttankar PÅ RIKTIGT. Att bo i 6 r o k med en liten sketen tomt då man är 2 pers plus en jäkla massa husdjur är ju helt bort i stöll, eller hur? Litet hus och stor tomt är ju mera rätt enligt sunt förnuft och vi är ju förnuftiga människor(enligt oss själva i alla fall...).
Sista ungen flyttade för...hmmm...JÄTTELÄNGE sen och direkt efter detta har huset fyllts upp med hundar istället. Katter har vi alltid haft. Villaidyllen har funkat bra med toleranta grannar som vi haft ett bra förhållande till.
Men...
Jag har alltid känt mig som en utomjording i detta villaområde under mina 22 år men ändå inte vantrivts. Långt ifrån. Jag är en anpassningsbar människa som inte fäster mig alltför mycket vid petitesser. Det finns många fina minnen...Men ändå...jag har aldrig känt mig riktigt hemma.
Som om jag var en tillfällig gäst. Vi har under perioder gått på husvisningar men aldrig känt att rätta huset funnits för oss...förrän nu...
Återkommer till det...'

Jag är uppväxt i ett flerfamiljshus i Kil och har efter det bott i lägenhet tills jag träffade min själs älskade en sen kväll i november 1996.
Då vändes mitt liv upp och ner...
Han hade ett hus där jag behövde sätta min prägel och det fick jag. Inte helt lätt efter att alltid bott i lägenhet.

Men..

Vi har renoverat flera gånger om under våra år och jädrar så fint vi fått det! Att lära sig att kompromissa om allt och inget har vi lärt oss och vårt förhållande har stärkts för varje motgång.
Vilken tur att vi gick kurs del 1 innan vattenläckan 2015..

Under 6 mån bodde vi på övervåningen utan spis, tvättmaskin..etc...
Men vi tog oss igenom den också om än med svedda nerver och ett stundtals trasig förhållande.
Vi är riktigt stolta över att vi klarade denna fruktansvärda tid.

Och...

Vi får väl tacka vår hämndlystna gatupolis till granne att vi aktivt tog tag i sökande efter nytt boende. Fast det tar emot eftersom hon har vidrigt, kränkande och ogrundade anklagelser att delge oss.
För...
Jag hoppas att den som köper vårt hus har ryggrad och säger ifrån annars tar hon över! Hennes man är en mes och vet nog inte ens vad hon har för sig...

Jag, Gubben och alla djuren har planer om att flytta ut på landet och vi har idag lagt ett bud!!
Ja jädrar, nu är det på riktigt!
Håll tummarna för oss mina vänner!!¨
...och även DU, min spionerande granne, för jag vägrar lägga bloggen privat pga en sån som du.

Ha en trevlig helg ni som är mina vänner!
Puss å Kram!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar