Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 17 augusti 2019

Drömmar....

Tänk att ni sålt ert hus för en tid sen och de nya ägarna ha tagit över med liv och lust. Renoverat enligt deras smak både utomhus och inomhus.
Men...
Ni kan inte släppa taget utan smyger runt i trädgården, lurar er in i huset då barnen är hemma och försöker åtgärda saker som ni inte tycker blev gjorda innan försäljning. Utomhus börjar ni att rensa i trädgården.
Sen kommer ni på att vi behöver kompostgallren som stod överallt i trädgården. Vi smyger in och rekar efter dem. Ingen hemma. Varför inte lägga sig och sola en stund också?
Så närmar sig ägarna...och de är INTE glada.
Kvinnan i huset säger sin åsikt om vårt intrång på deras domäner och vi står där och tar  emot. Känner såklart skuld och gör avbön, försöker förklara oss utan framgång.
Sen hamnar vi inomhus.
Vi står i köket och vid ena diskbänken står ett vinställ fullt av flaskor med rödvin. Min goe göbbe står lutad mot bänken och frågar om de kan öppna en flaska så han får smaka.

Oppps!
Där vaknade jag!








1 kommentar: