Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 31 augusti 2019

Alterego att skylla på...

Och på den åttonde dagen fick frun på Fiskvik en ingivelse att besöka Dollar store för inköp av ledljusslingor för flaskor, ty hon hade fått en ny ingivelse att se ljuset genom återvunna flaskor.
Hon var mycket beslutsam i att endast detta skulle inköpas ty annat krafs som saluförs på detta lågprismecka var inte i hennes intresse, verkligen inte!

Det hon inte visst var att hon hade obemärkt sällskap av hennes alterego KöpKerstin.
Första misstaget Frun gjorde var att ta en kundvagn. Då detta var gjort fick Frun en total blackout och KöpKerstin tog över hennes kropp tillfullo.
I kundvagnen hamnade örhängen, hundlekis, tvättmedel, diskdukar, luddig nyckelring, kamoflagemönstrade kallingar, sopset, microfiberset, tandkräm, rolig äggskärare, ännu roligare flasköppnare. Vad som mer inköptes är höljt i dunkel...
654:- senare var Frun på väg till parkeringen med två fullastade kassar, men utan ledslingor...
KöpKerstin hade gjort ett gott jobb idag!

Jag har återfått pyssellängtan. Jag ser pysselmöjligheter i allt, kalla det mani om ni vill, men för mig är det ett driv att vara kreativ på min fritid.
Var på Lidl för några dar sen. Fann två bakset i silikon som åkte ner i korgen direkt! Eventuellt var KöpKerstin med på ett hörn...
Nu är de fyllda med betong i väntan på att bli dekorationer...nånstans.
Jag har även förlöst mitt barnbarns badankor från latexkokongen idag. Nu är de fria att bada med lille David när som helst!
Snart....

Första... 

och allihop befriade!

Som vissa av er vet så är jag helt såld på att samla på fina flaskor. Speciellt en, den innehåller rosévinet Mateus, men det är bara den lilla flaskan jag är intresserad av. Den stora är FUUUUL.
Har samlat på denna under lång tid och efter ett tag fick jag aningen ångest då jag in på lokala Bolaget och köpte samma lilla flarra varje gång så jag förklarade för kassörskan att jag gjorde trädgårdsdekorationer av flaskorna varvid hon blev alldeles till sig och ville se bilder och det fick hon. Återbruk is da shit!




Det där med ljusslingor...
För några dar sen fick jag reklam för flaskslingor i mitt flöde på fb. Precis vad jag behövde så jag beställde 5 st á 79.-st. Med frakt så gick kalaset på 424 spänn.
Om man tänker efter så hade det varit bättre att jag beställt 5 nya från samma ställe, det hade blivit billigare än besöket på Dollarstore...


Ni som känner mig vet säkert att jag är en webbshoppare i bött. Men ibland MÅSTE jag ut i affärsdjungeln för att prova kläder som är svåra att köpa på webben.
Hater´t!
Men så...
För några dar sen så äntrade jag Bergvik och fann då en affär som skrek ut 50% på alla kläder.
En tantaffär dock...
Så insåg jag att jag ju ÄR en tant...under protest dock men ändå...
Så jag gick in och fann massor av snygga grejer!
KöpKerstin och jag fick med oss 3 par byxor och två överdelar för ynka 600 spänn!
En liten passus...
I denna affär fanns tre biträden. Dessa tre stod inne i butiken, lutandes mot varsin klädställning och berättade spännande helgepisoder för varann, antagligen helt ovetandes om att det fanns kunder i butiken.
Vid min fråga om var provrummet fanns så fick jag ett pekfinger i rätt riktning.
Alla plagg satt som en smäck så jag gick glad i hågen ut för att betala.
Gänget var då inne i en intensivt del av sina privata åtaganden men tillslut lösgjorde sig en av dem och gick till kassan.
Förlåt mig för min fördomsfulla beskrivning av denna unga tjej, men att förstöra sitt unga fräscha ansikte med lager av färgat klet, onaturligt långa och tjocka lösögonfransar, häpna ögonbryn och läppar som Kalle Anka...
Hon sa inte ett ljud under tiden hon blippade in varorna men jag fick tillslut ett Tack av henne.
 Dutti tjej, hoppas du växer upp snabbt.

Jag önskar er en riktigt trevlig kväll, mina godingar!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar