Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 16 augusti 2019

Smått och gott

Tjolahopp, mina vänner! Visst är det en härlig tid, aningen svalare men ändå vackert väder, att åka till jobbet känns helt ok, man har ju tid att njuta efter jobbet.
Vid den här tiden på året dyker alltid en viss tanke upp i skallen på mig; Tänk att ha ett arbete där man vantrivdes och kände ångest över att behöva gå till jobbet VARJE dag? Så fruktansvärt det måste vara!
Själv hör jag till de lyckligt lottade som älskar att gå till jobbet, känner en otrolig gemenskap med alla oavsett yrkesroll, har fantastiskt kul på jobbet, helt enkelt.

Men att ta helg gör mig inte nedslagen heller...
Under helgen kan man ju ägna sig åt diverse aktiviteter.
Jag har tagit upp ett tidigare intresse.

Latex.
Ett otroligt följsamt material att använda till både det ena och det andra.

Men hallå, ni sitter väl inte och funderar på om jag syr latexkalsonger och strutbehåar till nån ljusskygg porrklubb? Eller ännu värre! Att jag klär Gubben i latextanga såhär in på kvällskröken innan vi hoppar i böbbelköppen?

Hoppas att ni inte har så snuskig fantasi!
Om så är fallet...
Skaka på huvudet och läs vidare.
Mitt barnbarn har fått släppa till sina badankor för mommos hobby. Han kommer dock att få tillbaka dem oskadda om cirka 3 dar.

Här sitter de säkert under några dar.
Sen komemr de att ge form till
fågelbadsdekorationer

Tidigare formar. Min mans första gummistövlar
fick bli latexform innan den torkade sönder, min Barbiedocka,
en porslinskanin och en porslinsdocka.

I min nya trädgård krävs det fler växter än i min förra. Jag beklagade mig i "Trädgårdskompisar" en fbgrupp för oss trädgårdsnördar över att jag inte fick med mig vallmon i flytten. Så kom det sig en dag att jag i min brevlåda hade ett litet kuvert med massor av vallmofrön!
Såååå himla glad jag blev!!!
Jag skrev ett långt inlägg i gruppen över detta, tackade henne å det varmaste och fick, håll i er, 2000 likes!
Idag låg ett litet kuvert i brevlådan...igen.
Med vallmofrön.
Jag blir helt överväldigad över denna vänliga människa som bara vill mig väl utan egen vinning.
Fantastiska människa💓
Som tur är så vet hon inte att våra monster till hundar grävt i rabatten där jag satt hennes första sändning...vet inte var vallmon kommer att dyka upp...om de dyker upp över huvud taget.

Lite mer pyssel. Ja, jag vet, borde ha tränat istället men pysslet tog över. Köpte lerkrukor på hemvägen från jobbet, men jag är inte vän med "lerfärgen" så jag tog fram sprayfärgen och piffade till dem.

Bli inte rädda, det är bara grundfärgen.
Åsså på med svartbrunt...

Så där, nu börjar det likna nåt. Vet inte om de är färdiga eller om jag skall "skabba" dem lite till, vi får se.

Tomater är gott. Färska som torkade. Nu mognar de allt eftersom, cocktailtomater, gula tomater, stora bifftomater och ryska tomater...nåja, skall inte prata med dem så det får väl gå. Stora som tusan är de i alla fall. Antagligen påverkade av Putin. ...



Mest cocktalisar

Här är det bifftomater som gäller,
"Ryssen" till höger.
Jag kan väl inte låta er bli snodda på senaste infot om lille Humle. Det vore ju helt bort i stöll!
Humle lever om men frodas inte som valpar skall göra så vi har klippkort på Ulvsby smådjursklinik för utredning. På måndag skall prover tas på honom så han inte lider brist på viktiga ämnen såsom B12 och folsyra mm.
 Han själv är en glad lite skit som inte vet nåt om hur en normal bajskorv skall vara...

Humle, vår bebis
Nu är ju inte Humle den enda pälsklädda hos oss. Vår Cissan är numera utekatt med restriktioner. Restriktionerna är följande: Utsläpp vardagar; 16.00 
Helger; vid dåligt väder; 8,00. 
Vid vackert väder; Efter 17.00(då trafiken från Rägårdsviken lugnat sig). 
Cissan har dock andra åsikter om detta. Förhandling pågår...

Cissan i full frihet
Åter till min inledning. Jag har tagit fasta på min chefs svar på mobilen då det ringde och numret visade en kollega på vår grannskola. Dock hade den nya chefen installerat sig och numret tillhörde därmed henne. Såååå, då hon ringde min chef så svarade denne; Tjolahopp eftersom den fd kollegan var kvar i adressboken.
Jag hävdar att alla skolor borde ha som hälsningsfras; Tjolahopp!
Vad säger ni?

Nu skall jag logga ut, tomglo utöver fälten och bara må fantastiskt gött!
Må gott ni också och...
Adios!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar