Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 14 september 2019

Fredag...

Hej folket!
Jag förmodar att ni har en fin lördagskväll.
Vill ge en resumé av gårdagen.
 Fredag eftermiddag: Yes, nu är det fredag:  Check!
Handlade bajspåsar och smask till voffs: Check!
Lite proviant till matte och husse: Check!
Mat till alla pälsklingar: check!
Alla hundar välkomnade mig överväldigande, som vanligt. Check!
Husse anländer och fick ett fantastiskt välkomnande. Check!
Alla vovvar fick sin kvällsmat: Check! 
Vovvarna fick sin tandborstning, Check!
De åt sina tandgnagisar. Check!
Matte och husse åt och drack sin proviant. Check!
Matte och husse somnande i soffan efter halva Dobidoo...Check...
Husse och matte vaknade till vid 11.30 i soffan och tittade sig yrvaket omkring.
Matte rastade kiss-och bajsnödiga vovvar.
Alla gick till till vila 12.00. Check...













2 kommentarer:

  1. Ni utmattade lönearbetare är så värda att somna i soffan på helgkvällen. Känner igen det där fast pensionär jag är 😉

    SvaraRadera
  2. Det vore ändå kul att få se ett helt program nån gång...

    SvaraRadera