Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 23 november 2019

Dagen efter igår..

Igår skrev jag ju att det är en dag i morgon också...otroligt intelligent slutledning😉eller hur?
Nu ÄR det ju den dagen och baske mig, något positivt kan ändå skönjas i denna gråa, fuktiga, trista lördag.
Humle är piggare, allting är dock relativt men han skriker inte vid minsta nuddning av hans nos eller öga, han är inte så loj som igår och han har t o m skällt vid staketet, DET är ett friskhetstecken!
Men hans öga ser helt bedrövligt ut. Men nyss fick husse tvätta bort varet som forsar ur ögat utan att Humle reagerade. Så vi ser ljuset i tunneln just nu.

Men ärligt, hur äckligt väder är det egentligen på en skala 1-10?
För mig är det enkelt.
14!
Och min älskade Göbbe håller med.
I förmiddags övervägde vi att gå och lägga oss och bara genomlida dagen. Men så insåg vi att vi faktiskt är vuxna människor och då gör man inte så, eller hur? Nån måtta får det väl ändå vara?!?!
Såååå, vi tog tag i livet och for till Välsviken på min inrådan.
Vad vill du köpa där, frågade Göbben.
Vet inte, kanske inget, eller jättemycket, sa jag.
😕, sa han.

Summering av vår inköpsresa:
1 hink talgbollar
2 skohorn i metall
1 hundhalsband
2 flaskor vitt vin
2 säckar tändved

Under vår hemfärd funderade jag högt: Då det ändå är så jädrans tråkigt så kan vi väl fortsätta med nån tråkig syssla hemma, nån sån där som vi inte vill göra då allt är fantastiskt kul och vädret vackert...tex att ta fram mattvätten och tvätta mattorna som står ihoprullade sen inflyttningen.
Inget svar.
-Hallå?
-Det lät så tråkigt att jag inte orkade svara.
Och ärligt, vilken tur för själv tyckte jag idén sög.

Men hörni, visst är det viktigt att ha tråkigt för annars så kan man ju inte uppskatta de härliga dagarna, eller hur?
Snart, mycket snart är det 1:a advent, min älsklingstid.
Då jäklar skall det pyntas!
Och i år ser både jag och Göbben särskilt fram emot att få pynta vårt nya hus. Ja, jädrar, så kul det skall bli!

Nu har Göbben tänt brasan, hundarna sover och tv-n står på, dock med fel program, enligt mig, men jag bloggar istället, så harmonin är perfekt i hemmet.

Så slås jag av en tanke, har jag VERKLIGEN köpt rätt julklappar till barnbarnen?!?
Är osäker.
Kanske skall jag ta ännu en sväng på webbshoparna?

Ja, varför inte?

Sååå!
Nu har jag loggat in på några bra webbar..
Ja, jädrar i dä så myckdt fint!

Ha det gött, vännerna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar