Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 30 november 2019

Nästan första advent...

Gokväll folket!
Hoppas ni har en härlig lördagskväll och myser som mest inför Så mycket bättre.
För visst är det höjdpunkten på lördagskvällen, eller?
Träd fram den som vågar hävda något annat...

Vi har längtat att få juldekorera vårt nya hem så himla mycket, och idag kom dagen före första advent, för vissa inga problem, man plockar fram tomtar, ljuslyktor, ljusstakar, julstjärnor och t o m julgranen.
I vårt hem så finns en som hävdar att man ICKE får ta fram tomtarna INNAN första advent PÅ DAGEN! Och det är inte jag....

Nu är jag en listig jävel som alltid har en plan B så vad var då enklare än att kollra bort Göbben med; men du, sov en stund, du måste vara trött efter att ha varit ute på jakt sen tidigt i morse...hmmm.
Han högg betet direkt!
Somnade som ett barn.

Nu har tomtarna intagit vårt hem och jädrar så mysigt det är!
Fast det finns fortfarande en halv kartong kvar med tomtar...den får Göbben ta hand om imorgon.

Fast...
Det vet han dock inte om än.

Piffbilder:


Alltså, varje år blir jag lika överraskad
och glad över dessa ljuslyktor,
Egenhändigt pysslade av mig!




Köksfönstret

Vardagsrumsbordet

Soffan har fått byta plädar

Hallen fick en stjärna

Sovrummet fick favoritljusstaken

Märkte ni att det skedde ett jordskalv vid 13-tiden idag?¨
Det var mitt fel. Förlåt för det!
Så här var det, alltså:
Jag for på inköpsrunda vid 13.30 idag. Lite småhalkigt men inget att få hicka över.
Men..
Då jag steg ur bilen vid vårt lokala systembolag så insåg jag att jag parkerat PRECIS invid en isfläck. Funkade perfekt vid utgång eftersom jag hade tungan rätt i munnen så att säga, men då jag skulle kliva in i bilen så....gleeeeeed vänsterfoten och jag äntrade förarsätet med ett KABOOOM!
Kan ha märkts på Richterskalan...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar