Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 31 januari 2020

Sjukt

Alltså, hur sjukt är det att inte bli frisk efter en förkylning? Tydligen så har jag väl gjort nåt dret i mitt förra liv som jag får sota för nu, eller vad tror ni?
Jag kan i allafall med säkerhet säga att jag INTE har fått Coronaviruset för att äta ormar, råttor, hundar och katter(!) är inget som finns i min kost. Tror inte att kikärtorna led så mycket efter att jag satt tänderna i dem...

Efter att ha haft ett litet träningsuppehåll på typ...3 år så är jag nu sååå sugen på att börja träna upp min sladdriga lekamen att denna efterhängsna förkylning suger rejält!

Sen finns det mer som sänker mitt välmående..

Som att vår fantastiska Maggi gjorde sin sista dag på jobbet idag. Jag vägrar att acceptera det och tänker att hon kommer att möta mig på jobbet med samma glada humör som hon alltid möter mig med då jag släntrar in 08.03 varje dag.
Nåt annat finns inte för mig!
Att inte Maggi kommer att finnas på jobbet tror jag inte nån av oss kan förstå och acceptera.
Hon är en ängel i mänsklig skepnad, så är det!

Nu ligger jag i soffan och hostar. Fördriver tiden med att kolla på Lyxfällan och vet ni, det finns värre saker än att vara förkyld och hosta!
Man bleknar över hur unga människor med barn kan glömma att betala räkningar, ta lån och omsätta lånet i dret.
Jösses, så gammal jag känner mig. Betalade mina fakturor igår och kände mig nöjd och befriad.
För mig är det A och O att vara skuldfri.

Trots min ömkliga tillvaro just nu så är jag så himla glad över att min dotter just nu mår bra i sin graviditet. Jag säger just nu, för det är en lång resa innan bebben kommer ut i augusti.
Men min dotter är en kämpe och kommer att ro detta i land även om det kanske kommer att bli bakslag innan bebben är född.

Jag trodde aldrig att jag skulle bli mormor då min dotter under många år sade sig inte vara intresserad av att skaffa barn.
Men det är aldrig försent att ändra sig.
Nu har jag två härliga barnbarn och en till på väg och jag längtar nåt så otroligt på den tredje. Vet inte varför eftersom de två tidigare är helt gudomliga. Men den här tredje, alltså...ojoj
Nåja, det kommer att lösa sig. Min famn kommer att räcka till alla tre!

Nä, nu måste jag lägga mig ner och tycka synd om mig själv en stund till och hosta, hosta och hosta.
Men, ha en fantastisk helg och ta hand om er!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar