Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 5 april 2020

Söndag

Jag älskar söndagar! Så mycket att jag skulle vilja ha flera av dem varje vecka.
Lördagarna springer ju förbi i all hast med alla måsten som man inte hunnit med under veckan. Det är en tur till återvinningscentralen, laga, tvätta och vika, göra inköp modell större och så vidare.
Blir det tid över så kanske man får nöjet att umgås med de sina.

Igår fick jag och Göbben nöjet att umgås med mina två barnbarn så deras föräldrar kunde ägna sig åt tvätt, städ och vila.
Planen var att gå till kyrkogården och ta bort ljuslyktorna och allhelgonadekorationerna, sen till en lekpark för lite nöje för barnen.
Vet ni hur tungt det är att skjuta en dubbelkärra med en 3-åring och en 1-åring framför sig i uppförsbacke? Och hela kyrkogården och bostadsområdet lutar uppåt...och när det går nedåt är man livrädd att tappa kärran...Då jag var småbarnsmamma så cyklade jag uppför dessa backar med ungen i barnsits och två matkassar på styret utan problem. Det var tider det!
Kan säga att jag fick ett träningspass mycket värre än ett tabatapass! Min ansiktsfärg lyste röd en lång stund efter att vi kommit hem.
Men det var det värt! Att umgås med mina barnbarn är en ynnest. Inte alla får lyckan att få barnbarn.
Jag hör till de lyckligt lottade.

Tyvärr så finns det saker som inte borde få ske. Som att behöva beställa en gravsten till sitt ofödda barnbarn. Ibland är livet så orättvist att ett litet barn inte får hinna födas och uppleva ett liv innan det rycks bort. Att det dessutom inte borde ha skett om mamman hade fått den hjälp av vården hon behövde är tragiskt och helt utom all rimlighet.
Det viktigaste nu är att ge honom en fin viloplats dit vi kan gå och berätta vad vi har för oss här på jorden. Och min uppgift är att ge honom den finaste graven som finns.
Det är du värd, lille Filip!

Filips storebror har sin stora dag på långfreda´n då han fyller tre år! Han har beställt en tomte och vill ha julklappar istället för "vanliga" presenter. Mormors tokfjant!💓
Idag har därför mormor köpt julklappar i form av en såpbubblemaskin och en hoppboll. Sen förut ligger det en ritavla och en bok i väntan på julklappspapper. Fler julklappar kommer att inköpas😃

Påsk
Jul
Här på landet har jag och Gubben börjat fått ordning på saker och ting. Idag sydde jag påskgardinerna och de fick byta plats med julgardinerna...JAAAA, jag vet, det är helt tokigt att ha julgardinerna kvar men jag skyller på att de var tomtefria.


Och vet ni, vår nya lokalvårdare Elon har gjort underverk här hemma! Känslan att inte behöva uppleva de där j-a pälstussarna i varje hörn då man kommer hem är guld värt.
Mitt råd är: Köp en robotdammsugare!






Ha en fortsatt trevlig söndag!


2 kommentarer:

  1. Hoppas nu du har kvar lite julklappspapper.Annars hade stuvbutiken fint papper eller om vi gräver i vår jullåda kanske....det är fint att lille Filipblir ihågkommen med en fin sten. Många goda tankar från hundtanten på Lorensberg

    SvaraRadera