Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 21 oktober 2020

Gräsänka

 Gokväll, mina vänner! Jag är gräsänka sen i måndags och idag är det halvtid tills Göbben och Glittra är hemma igen nån gång under lördag ef.


Och inte nog med det! Dubblar glädjen denna dag!
För....
På lördag har jag tjejfest med två av mina fantastiska kollegor Jenny och Birgitta och det kommer bli sååå himla kul! Hoppas bara att regnet håller sig på plats däruppe bland molnen eftersom vi skall bada böbbelköpp. 
Göbben blir därfö förvisad till källaren...Låter oerhört grymt, jag vet, men tyck inte synd om honom för jag kommer att bjuda in vår fantastiskt goda granne, tillika hundvakt Kjell-Åke, som sällskap till min käre make. Medan vi tjejer plaskar och glammar på markplan så blir det säkerligen en massajakthistorier på källarplan. Eller så ser de på nån actionfilm med en massa biljakter och brinnande byggnader...
De kommer dessutom få mat🍕och dryck🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻

Inför denna efterlängtade helg så kör jag lite genrep idag med lite vin och en värmande brasa. 

Humle har koll på matte
...

...
 På tal om brasa...Jag är inte speciellt lagd åt självskryt men jag har blivit riktigt bra på att hålla brasan levande UTAN AVBROTT under en hel kväll. Jaha, tänker ni, vad är problemet med att fixa en brasa? Men...
Vår braskamin är verkligen inte så samarbetsvillig som den i vårt f d hus. Men man kan ju inte få allt. 

Över till nåt helt annat. Igår tog jag hem en efterlängtad bok som nattlektyr. Har tänkt mycket på detta "fall" och hur de inblandade mådde och levde vidare. 
Att låta alla"inblandade" få möjlighet att ge sin syn på händelsen och åren därefter är en så skrämmande läsning långt värre än en påhittad kriminlaroman! Jag talar såklart om Berättelsen om Kevinfallet. Att äntligen familjen fått göra sin röst hörd. Gör om, gör rätt har fått en innebörd!         

Nu över till vår följetong Humle. Idag fick jag ett samtal från vår vette Blå stjärnan i Gtb. Återkoppling efter mitt akuta samtal angående Humles viktnedgång och vår oro över detta för 2 veckor sen...Jodå, så är det med återkopplingar från deras håll. Akutsjukhus, som de kallar sig...
Nu har vetten och jag kommit överens om att vår ordinarie vette på fantastiska Hammarö smådjursklinik skall åter få  ta hand om Humles hälsa. 

Äntligen! 

Har tid nästa torsdag för nästa steg för vår lilla tokstolle. Prover skall tas för koll av cortisonets inverkan på hans kropp inför ny medicin resten av livet. Så kommer det att bli. 
Klinga och Lummi har ju också livslång medicinering för att må bra. Vi kommer att få en till. Inga problem. Vi har rutin. Bara de mår bra. 💓💓💓
Full fart mot helgen!

Men just det ja! Har totalt glömt att berätta att jag har 2,8 kg kvar till mitt slutmål. Så, då var det gjort. Då var det inget mer.

Adios Amigos! (Hej då, mina vänner)

                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar