Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 23 oktober 2020

Halloween på gott och ont...

 Men hej! Är NI här? Så kul, men jag var inte riktigt beredd så nu får jag väl komma på nåt intressant för er att läsa så vad tusan! 

Ok...nu kom jag på nåt...

ETT problem är att jag inte förstår varför radavståndet ibland blir attans stort helt plötsligt då jag skriver...DET är jobbigt för mig som vill ha ORDNING OCH REDA. Jag har INTE ändrat nåt i inställningar så...forts.följ. 

Men nu verkar det ju funka...Bäst att få till nåt innan avståndet ändrar sig! För en 62-årig tant är det inte lätt att ha koll på allt inom tekniken...

Näääää, det där är inte riktigt sant! Jag är fanimej bra på mycket.  Jag har koll på alla mina program inom alla mina arbetsområden. Och känner ingen skräck inför nya program. 

Än så länge......

Skräck hör ju tydligen till denna halloweenhelg med alla spök-och skräckhistorier. Halloweenfester sker både här och där men inte många vet bakgrunden till denna sk tradition, 

I år krockar denna ickesvenska tradition med vår allhelgona där vi sen länge hedrar våra hädangångna släktingar med ljus och vackra dekorationer på deras gravar. En fin tradition. För mig är alla helgona den tid då vi tänker extra mycket på våra hädangångna närstående genom att pynta deras grav. 

Inte tänker vi på att de skall gräva sig upp ur sina gravar och vandra omkring och skrämma livet ur folk?!?!  Mina båda föräldrar är bortgångna sen flera år,  jag drömmer om dem då och då. men inte vill jag att de efter alla år skall komma upp ur gravarna och besöka mig! De finns i minnet, inget annat. 

Det var allt för mig för kvällen! 

Sov gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar