Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 25 oktober 2020

Söndagsreflektioner...

 Go söndagskväll på er, mina godingar! Nu, då regn, rusk och mörker är vardag så får man förgylla sina dar på bästa sätt för att uthärda denna vidrigt mörka och kalla årstiden. Jag har alltid känt mig låg till sinnet under den mörka årstiden och verkligen behövt kämpa för att inte avslöja mitt missmod.

Nu, då jag och Gubben funnit vårt paradis så känns inte hösten och vintern så ödesmättat längre. Fast mitt i vår lantislycka behöver vi få en uppåtkick ibland. Då bjuder vi in några kära vänner för samkväm med mat, dryck och det obligatoriska böbbelbadet.

Igår var det dax för FEST!

Kollegorna Birgitta-till vardags Björk, och Jenny, dök upp för en otroligt trevlig kväll till min och alla hundars glädje. Som sidekick kom Göbben in efter att varit outlockad till grannen Kjell-Åke under kvällen men inte orkat hålla sig från att vara med på vår "tjejfest"...Nåja, han fick tummen upp av mig!💕

Böbbelbilder!

Jenny rockar!

Och sen behövde hon googla...😆
'
Björk säkrade med pannband men insåg 
efte en kort stund att det var onödigt.
Barhuvad!
                                                                                                                                                                                Efter bubbelköppen så var det dax för soffhäng med alla hundarna!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
Att vakna upp en söndag efter en sån kul kväll är dock mindre lyckat...men efter massor av vatten och en kaffeköpp så var jag på banan igen. 

Nu dags för natten!
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar