Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 19 december 2020

Coronan fortsätter....

 Hoho, på er, mina godingar! Igår avslutade jag den mest märkliga och nyskapande vecka jag nånsin upplevt! På tisdagkväll fick jag meddelande att vi skulle gå över till distansundervisning fr o m torsdag. Corona blev plötsligt mycket tydligare trots att jag faktiskt haft detta eländiga virus! Nu kom det skarpa läget som många väntat på. 

Jag är sååå imponerad över vår lärarkår som fixade detta med beröm godkänt! Och eleverna sen...de var ju helt med på noterna! 

Och "mina" vikarier och resurspersoner som stöttat och fixat för att allt skall klaffa. Så himla fina människor jag omger mig med!

Snart är det jullov och alla får ett avbrott i denna konstiga tid som inte liknar något annan tid.

Idag har jag köpt min första jultröja! Jo, det är sant! Har aldrig tidigare känt nån längtan efter en julig tröja men idag föll min blick på The Jultröja...Nu är den min! Tror att de flesta kommer atycka att den passar mig...😉 


Detta inköp hände sig i förmiddags då jag och Göbben for in till city för julklappsinköp vid en tidig timme för att undvika trängsel.  Tror att de flesta människor vid god vigör har tagit till sig de nya restriktionerna för vi kunde utan problem vandra runt i godan ro utan att behöva bli irriterade över "gåpåare". 

Jag och Göbben gör ju inga täta besök in till Karlstad city, lantisar som vi är, så för varje besök finner nån ny affär eller t o m byggnad. Idag fann jag en fantastiskt affär i Mitticity! Där flockades tokroliga tröjor om vartannat!  Tyvärr fick jag inget gehör från min älskade make...så därför kommer jag göra vi ett nytt besök till veckan...då har han annat för sig😉 

I coronatider bör man ta sitt ansvar, det bör vi ju göra alla, så därför gjorde jag en julmatsbeställning på Coop för ett tag sen.  Glömde hela beställingen och datum direkt!

Vårt Coop är bra att handla på, har jag upplevt. Stora utrymmen där man kan backa undan för att slippa för nära kontakt. Därför känner jag att jag kan konpletteringshandla där med gott samvete. Igår ef gjorde jag därför ett besök för lite komplettering. Gjorde detta i flygande fläng och for hem.

Efter ca 1 timme fick jag meddelande om att beställing var att avhämta. Tur att jag endsst hade tagit en mun av mitt fredagsvin....For iväg som en oljad blixt för avhämtning.

Vid uppapckningen insåg jag att jag lyckats beställt detsamma som jag nyss varit inne och köpt.

Nu har vi dubbelt av ägg, purjo, potatis, värmeljus, grönkål och grädde. Skinka och prinskorv är undantaget.  

Vi kommer inte att svälta i vårt hus i alla fall😁

Jag hoppas att coronaviruset ger upp snart så vi kan leva våra vanliga liv men med en lärdom rikare, att vara rädda om varann oavsett om vi känner varann eller inte.  Jag hoppas att människor är kloka och tar vaccinet för allas säkerhet. Jag har ju antikroppar ett tag till och låter därför mer behövande gå före. 

Snälla rara, ta hand om varann! Att inte få kramas är jättejobbigt men också jätteviktigt att avstå ifrån! 

Håll A V S T Å N D!

Cyberkramar i massor!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar