Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 1 december 2020

Dagen efter jubileumet..

 Hallå, mina vänner!

 Efter gårdagens 24-års jubilerande för mig och Göbben så kanske nån tror att jag fick värsta bakfyllan och behövde vara hemma från jobbet idag. Men näe, jag är för gammal för såna anledningar till frånvaro. 

Om ni minns så hade min käraste Göbbe en grym förkylning förra veckan och då fick hans maka, dvs moi hålla sig hemma fr o m måndag kl. 10.00. Han tog covidtest och fick negativt under onsdag kväll. Jag fick därmed klartecken till att återgå till jobbet på torsdag. Att jobba hemifrån funkar ju helt otroligt bra men inget är som att vara på plats på jobbet. Torsdag- fredag var det fullt upp. Så blev en kollega testad positiv...

Ni vet väl hur fredagskänslan är, eller hur? Då man avslutar på jobbet, packar ihop sina saker och går ut till parkeringen och backar ut bilen från parkeringen. Kanske lite tidigare än vanligt...Färden hem är rena helgrakan inför helgen, eller hur?

Min hemgång på freda´n var likadan men under lördagen började helgfeelingen sacka, inte samma helgkänsla som annars, halsen raspade, andhämtningen var stundtals lite jobbig och snoren rann. Under söndagen var symptomen ännu tydligare. Sa till min Göbbe: Tror jag fått din förkylning..en liten en..sååå jag stannade hemma på måndagen och har sen dess jobbat hemifrån.

Idag fick jag provsvar; Positivt covid 19. 

Så är läget just nu. Göbben är återkallad från sitt jobb, ingen får komma i närheten av oss förrän om 7 dar. Om mina symptom är borta, vill säga. Det där känner jag ett stort obehag för... Hur vet jag när symptomen är över? Som astmatiker kan jag ju ha torrhosa hur länge som helst...

Jag har haft mycket värre förkylningar än denna men då mindre farliga. 

Nu önskar jag er, mina goa vänner, hälsa och välmående💓💓


Cyberkramar i massor!



6 kommentarer:

  1. Stackars Anja! Känner med dig. Du som varit försiktig, varit noga med att följa restriktioner. Och så blir du drabbad. Medan jag drar iväg till hemmet i Spanien och håller mig frisk. Dock känns det säkrare här än hemma. Inte mycket folk, kan vara ute jämnt - träffa vänner ute och är helt trygg med flyg och luftväxlingen där, liksom att alltid bära munskydd. Reser med bil ToR hemmet till Landvetter. Och du som inte gör något blir sjuk. Tänker på dig och skickar massor av krya-på-dig hälsningar. Glad att du slipper vara ensam i sjukhemmet. Gôbbe, vofsingar och kissar en masse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina du! Detta virus hugger vilt omkring sig och ingen är säker. Det är nog därför folk ha så svårt att inse. Skönt att du och Bengt är friska och krya.
      Kramar i massor!

      Radera
  2. PS jag skriver detta kl 22:09. Inte 13:00 som framgår. Kram igen

    SvaraRadera
  3. Oj så jobbigt att du (ni)drabbats av Corona. Det är tur i oturen att ni bor på en vacker plats och kan släppa ut voffsen i trädgården bara den dag det känns jobbigt att ta promenad. Än så länge har vi klarat oss men man får inte säker även om försiktighet tillämpa. Lova att höra av dig om ni behöver hjälp av något slag

    SvaraRadera
  4. Tack för omtanken!💖
    Idag ställer jag in prommen, är in i märgen trött. Lummi får ta en vilodag🥰 Tommy får, enligt restriktionerna, besöka affärer och dyl vid akuta behov. Igår beställde vi Humles mat på Bowes nystartade webbshop och Mikael kom hem med säcken inom 1 timme! Vilken service!

    SvaraRadera
  5. Tack för omtanken!💖
    Idag ställer jag in prommen, är in i märgen trött. Lummi får ta en vilodag🥰 Tommy får, enligt restriktionerna, besöka affärer och dyl vid akuta behov. Igår beställde vi Humles mat på Bowes nystartade webbshop och Mikael kom hem med säcken inom 1 timme! Vilken service!

    SvaraRadera