Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 14 december 2020

Pandemi, för vissa?

 Idag fick alla Sveriges mobilabonnenter ett sms från Folkhälosmyndigheten och MSB med en länk där var och en kan läsa de nya, starkare restriktionerna fr o m nu. För mig inget konstigt. Jag har följt restriktionerna till fullo hela tiden. Ändå blev jag smittad...Hur, står skrivet i stjärnorna...men jag fortsätter följa råden. Gör inte alla det?

Efter jobbet gjorde jag en avstickare till PeKås i Skoghall för att köpa bröd. Redan vid entrén hamnar jag bakom en kvinna som inte hade bråttom...Hon vandrade långsamt mitt i gången för att ta en kundvagn, efter detta snedställde hon vagnen så ingen kunde komma förbi. Jag höll mig bakom henne på lagom avstånd tills jag fick en lucka, då drog jag förbi henne, höll yttervarv för att komma till kassan. Men tji fick jag, för vem kom runt hörnet vid nästa monter som en bulldozer, jo, damen med periodiskt långsamtgående. Jag hade avverkat halva "korridoren" men fick backa ut eftersom damen tydligen bestämt att hon var viktigast och med en till synes nollställd uppsyn fortsatte framåt med bestämda steg. 

Det här var bara ETT av alla tillfällen i möten av respektlösa människor under EN dag i Sverige under en pandemi.  

Kraaam på er, mina goingar och kom ihåg; HÅLL AVSTÅND!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar