Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 28 oktober 2012

En kväll med traditioner

Gårdagskvällen gick i traditionell anda. Vi hade tänkt gå ut och äta på nåt annat ställe än dit vi brukar gå, dvs Bishop´s. Busskort inköptes i god tid. I så god tid att Gubben tyckte han kunde ta sig en tupplur innan avfärd. Tuppluren blev lite mer än en lur. Han var helt omöjlig att väcka! Då han till sist masade sig upp var han seg som attan, duschade hur länge som helst. Jag insåg att vi inte skulle hinna med den tilltänkta bussen, vid halv 7. Det blev min snälla, kära svärmor som fick skjutsa oss till sta´n...som vanligt. Från början hade vi tänkt oss till Chaplin på Herrhagen men ändrade oss. Munken har ju god mat också...och Alfie är också okej, resonerade vi. Vid 7-tiden var vi i sta´n och vandrade mot Munken. Vi tittade in genom fönstret, men var fanns alla människor? Inte en själ därinne. Hur kul är det? Vi gick vidare till Alfie. Där var det i stället smockfullt, och ett sällskap stod och väntade på ledigt bord. Suck....Vi insåg det lönlösa att stå där och vänta på bord så vi gick ut. Jaha, var går vi nu? Vi resonerade hit och dit....och så sa vi nästan samtidigt; -Ä, vad f-n, vi går till Bishop!!! Som vanligt....

Igår var det ju Halloween. Visst ser det ut som han läser
en otäck spökhistoria? Mysig att sitta i bliblioteksdelen
men där var inte så bekvämt att sitta och äta.

.....så vi bytte bord till ett bekvämare för ändamålet.
 Mmmmmm, god öl, sa Gubben, i väntan på maten.
Efter maten, deras hemgjorda burgare-ett säkert kort, infann sig paltkoma....som vanligt. Vi satt och gäspade käkarna ur led, trots sällskap av några trevliga bekanta vi träffade där. Efter koll på busstabell fann vi en buss som skulle gå om en halvtimma. Då var klockan 21. 30 och bussen skulle gå vid 22.00. Vi hann också in och köpa godis till min godissugne make på Nöjesbutiken, det brukar vi göra varje gång, medan jag kom på mig själv med att hyra en film(!) DET har däremot aldrig hänt förut!! Så vid 22.30 var vi hemma igen från vår helkväll på sta´n. Som vanligt....Förresten, filmen heter " Vi måste tala om Kevin". Tycker nog att boken var MYCKET bättre. Det är nog inte så lätt att göra film på en bok i brevform...Man skall helst ha läst boken för att förstå helheten. En ska till som satte punkt för vår traditionsbundna kväll, Gubben mådde illa av allt godis han stoppat i sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar