Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 13 december 2019

Julklappsrim...eller?

Hej mina vänner, har ni det bra?
Det hoppas jag verkligen för så skall det va!

Nu funderar ni säkert, "vad är det för fel?
på Anja, det verkar som hon har fått spel"?

Att rimma är ju inte nån vanlig drift
hos mig att få de rätta orden i skrift

Men inför jul så bör man rimma
och började därför hjärnan trimma

Kan ni förstå hur jobbigt det kan vara
att rimma då man verkligen inte kan svara
på varför alla andra kan vara
så himla perfekta och fräna
då jag inte ens orkar träna
på att vara vaken
Och inte ens vågar tända staken...

Nu jäklar är jag trött på att rimma
och vägrar i fortsättningen trimma
min hjärna för den är i ett bedrövligt skick
och orkar inte längre med nån energikick
för då är det risk för systemkollaps
Kanske hjälper en snaps?

Nu är jag helt slut efter denna rimstuga
hoppas ni förstår att det är en övergående fluga
för om jag i fortsättningen känner tvång av att rimma
så kommer säkerligen bloggen att försvinna.

Nu är min hjärna slut men
hoppas att ni har fräscha tankar på lut!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar