Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 30 december 2019

Nyår på olika sätt

Hej, goa vännerna!
Julhelgen är förbi och jag hoppas att ni hade en lika vilsam och mysig helg som jag och Göbben haft.
Vi hade i vanlig ordning vår traditionella julfrukost med barn och barnbarn som är så himla mysigt för oss.
Hoppas de tycker detsamma...
Efter ett antal år med olika varianter på julfirande för våra barn från våra fd förhållanden så kände vi att det var dags att få mysa med våra onger och deras småttingar utan stress.
Alltså fick det bli julfrukost.
Det är ju inte helt lätt att ordna till ett mysigt firande för skilda föräldrar där mamman/pappan har ny sambo/make med barn i boet och en pappa/mamma med ny fru/sambo med barn sen förut som har en fru/make som har barnen var 14:de dag.
Frågor på det?
Fattar knappt vad jag skrev....
Men så har det väl de flesta av Sveriges familjer nu för tiden. Mina bonusbarn är som om de var mina egna.
Nästan.
De har ju en annan förälder som är nr. 1, såklart.
Men förutom det så💖

Hade önskat att mina föräldrar hade skilt sig och haft en bra tid var för sig under resten av sina liv.
Men det är min önskan det, de själva tänkte aldrig tanken utan strävade på som man skulle göra på den tiden, kärlekslöst men sammansvetsade av plikter och ekonomi.
Och dessutom, vad skulle grannarna säga?!

Det var då...nu till NU!

Jag har haft en sömnlös natt. Vred mig och hade mig men attans så svårt det var att komma till ro. Varför, tänker ni?
Om man är en trädgårdsnörd så är grönt gräs starten på trädgårdssäsongen! Vår sk gräsmatta är en ler /gräsmatta. Man har svårt att skilja på hundbajs och lera just nu. Inte ok för mig som har ett autistiskt förhållande till bajs.
Och det där med snö har ju låtit vänta på sig så för min del så känns det helt ok att börja planera för 2020 års trädgårdsprojekt.
I natt gjorde jag helt otroliga underverk med vår trädgård!
Ni anar inte så snyggt det blev i mitt huvud! EN liten detalj, bara.
Jag måste på nåt sätt fixa det lika snyggt på RIKTIGT till sommaren...
Betongprojekt kommer att hålla mig vaken då och då...betong är lite tungt men annars så är det inga problem, hmmm. Har önskat mig en "tombola" i födelsedagspresent...

Men innan dess så...
Finns det ju saker man kan göra inomhus..om man får tid. Som att återvinna flaskor och glasburkar till ljuslyktor tex. Har massor av glasfärger.
Men då måste man ju ha burkar att återbruka. Kollade förrådet, Inga burkar kvar.
Men i affären fanns det fantastiskt stora, fina burkar!
Smörgåsgurka och oliver är gott... även om det kommer att ta
en stund för mig att äta upp allt detta. Kanske får jag lite hjälp
av Mr D, min sonson, som så lite han är, älskar oliver.
Gurkan får jag för egen del...
Humhumhumhum....

Ursäkta mig, jag blev lite borta för en stund men Ola Salo är på Tv 4 just nu och han är ju heeeeeeeeeelt fantastisk så jag ba dog liksom...tappade fokus.

Nu är det kvällen före nyårsafton.
Att fira nyår är väl inget speciellt, årsskiftet händer ju oavsett man vill eller inte. Det där att ha stora förväntningar på att nåt speciellt skall hända, att allt skall vara så förbannat perfekt just detta datum är ju helt otroligt förkastligt! Tänk om det är dagen därpå som det där magiska händer och så missar man det....

I möra kommer min dotter med familj för att äta middag med oss, vi äter en god middag och jag kommer att busa med barnbarnen och sen blir det nytt år.
Fast nästa år kommer minst en ny människa att ha sett dagens ljus💓💓
För många människor finns det ingen att fira in det nya året med.
Vissa människor är starka och behöver ingen i sin närhet, de klarar sig själva och det är okej.
Så finns de som inte har nån alls. Sånt här tänker jag på just nu...

Men hör ni, ha ett fantastiskt Gott Nytt År!
Kraaaaaaaam på er!💓💓💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar