Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 20 december 2019

Nu är det jul IGEN!!!!!

Nä men HEJ! 
Har ni verkligen tid att kolla min blogg i dessa tider? 
Håller ni inte på att koka kola och knäck, rulla köttbullar, koka skinka, griljera grisfötter, göra slarvsylta...nä, kanske inte..,men hemgjord leverpastej måste ju stå på julbordet, fattas bara annat, och värmlandskörv, julkörv, fläskkörv, köttkörv måste ni väl ha? Och baka 75 olika sorters småkakor, förresten...det kanske behövs nån sort till...jo just det, de gluten/laktos/nöt/mandel/sesam/hallonfria kakorna får man ju inte glömma! 
Åhhh, glömde det viktigaste, hur kunde jag?!?! Rocky roads! Det är ju ett måste i varje hem i juletid!

Själv chillar jag. JA, DET ÄR SÄKERT!
Dricker ett gott glas vin och bloggar utan minsta stress i kroppen. 
Har ALDRIG hänt förut kan jag villigt erkänna. 
Tänk att byte av adress kan göra så mycket för ens välbefinnande! 

Därför..

Har jag varit förberedd på julen sen länge. Pynt och grejer var uppe i god tid. Julklapparna är inköpta sen länge även om det har inträffat vissa knorrar i mitt julklappsschema. Får styra om lite i julklappsinköpen under helgen men det är lugnt, jag har en plan...

Får ändå erkänna att jag fått hjälp av KöpKerstin under en tid, inte alltid till mitt eget bästa...
Idag till exempel.
Tog en tur till Dollar Store. Vet inte varför men då jag hamnar innanför deras èntre så tar KöpKerstin över min kropp. 
Det är säkert!
Idag övertrasserade jag mitt konto...HUR kan det vara möjligt? Nån måste ha kapat det...eller?
Jag köpte ju bara två renhornsdiadem i plysch till hundarna..och ett sexpack vinglas för pyssel..och just det ja, några ljusslingor och så...kommer faktiskt inte ihåg allt...kan det ha varit de tidigare inköpen både här och där?
Nu löste jag det med ett annat kort, man har väl resurser😉

De där renhornen, ja...
En MYCKET ovillig Glittra

Humle 

Klinga 

Lummi

Vet ni, jag har det så bra att "härta vore nog" som vår fantastiska Maggi brukar säga. Maggi är och kommer alltid att vara vår mest fantastiska eldsjäl hos oss. 
Hon är oersättlig!
Nu måste jag chilla vidare så jag säger
HA DET SÅ HIMLA BRA MINA VÄNNER💗




1 kommentar: