Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 20 maj 2020

Jag är tydligen ond men visste inte ens om det...

Hej gänget!
Min göbbe har en buse i näsan och det vet vi ju hur det kan drabba männen vid svår snuva så därför sitter jag nu i tv-soffan alldeles ensam och och väljer tv-kanaler hej vilt😆
Medan han själv ligger nedbäddad, tulle😷

Sååå...
Nu har jag hällt upp ett glas vitt(till att börja med..😀), fyllt en skål med jordötter och kollar tv-kanalerna.

Som av en händelse har jag hamnat på TLC och My 600-lb Life...amerikanskt såklart.
Om ni inte visste så handlar det om folk som inte är smala utan gigantiskt stora, men jättegärna vill bli smala, dock utan att lägga ner nån som helst energi på detta. I deras värld gäller att få en gastrit op.Men först måste de gå ner en viss vikt för att få op.

Finurlig tankegång, från min sida som erkänner att jag har blivit ordentligt TJOCK under de senaste åren efter att under tidigare år ha haft stenkoll på näringsintag, vikt, träning och vila.

Hmmm, de där jordnötterna jag tryckte i mig för en minut sen känns just nu lite tjockt i magen...
Ärligt, ni fattar att jag skojade, va?
Inte?
...Inte jag heller, faktiskt för jag behövde dem inte eftersom jag var mätt och belåten sen tidigare.
Och jag åt inte mer än en näve jordnötter eftersom jag mår illa av för mycket fett och socker.

Men varför åt jag då denna handfull jordnötter trots att jag visste att jag skulle må illa efter en stund?
Och varför mår inte min man illa efter samma mängd jordnötter?
Många frågor, få svar...

För en stunde sen kom en fråga upp i en av de facebookgrupper jag följer. Såklart handar det om husdjur. Vad trodde ni?😊

En kvinna undrade om vi visste om vi kunde gissa hur gammal hennes katt var, insmugglad från Grekland...Jag lade i mitt tycke den enkla kommentaren: Har kissen genomgått en ordentlig veterinärkontroll?
Åh,  jävlar i havet vilka hatkommentarer jag fick!!!
Jag har nu lämnat ett meddelande, ett UTFÖRLIGT sådant så hon förstår vad jag menade, om inte så går jag ur gruppen, men inte förrän jag meddelat moderator om vad jag anser om insmugglade djur.
Jag FÖRSTÅR verkligen att människor på semester fattar tycke för strykarkatter/hundar, det förstår jag verkligen, men att smuggla med dem i bagaget är ju snudd på djurplågeri!
Att knöggla ner dem i nåt handbagage och låta dem stå ut i detta flera timmar är ju förjävligt! Vilket liv väntar dem senare här? Jag är inte av den naiva delen av mänskligheten längre.
Om man vill adoptera ett djur från utlandet så gör man det via de etablerade djurrättsorgansiationerna.

Vet ni, nu är jag sååå himla trött på facebookgrupper att jag känner ett trängande behov att gå ur alla!

Kan man starta  facebookgruppen "trött på alla facebookgrupper" tro?
Vill ni vara med, i så fall?


Distanskramar till er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar