Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 13 maj 2020

Ta hand om er, för tusan!

Gokväll, mina vänner!
Livet känns lite på sparlåga just nu, har försatt mig själv i karantän eftersom jag inte har varit helt frisk sen jag var så fruktansvärt sjuk i januari.

I måndags vaknade jag utan symptom, for till jobbet i vanlig ordning men vid lunchtid började halsen göra ont och känslan i bröstet var trång. Kändes som jag hade varit på rockkonsert och skrikit järnet! Luftrören var helt ur funktion och jag kände att jag blev hesare för varje minut. Under eftermiddagen började jag få frossa, kände mig kokhet men vid temptagning hade jag 36,4, helt otroligt men oavsett så fick jag lägga mig att vila.

Ja, jag vet, det låter helknäppt men så känns det. Om jag försöker förklara lite närmare så känns det som om jag har ett band runt bröstet, det gör att jag ibland får kippa efter andan.

Som av en händelse har jag diagnosen Ehler Danlos Syndrom. Att ha svårt med andningen kan ofta bero på kotförskjutningar i bröstryggen. Därför var ju för en tid sen hos  min ängel Gunilla som har fixat mina kotor i många år.
Hon krängde rätt hela ryggraden på mig, tack snälla Gunilla, men inte har jag haft det lättare med andningen efter detta. Men det har känts bra i ryggen, det var ju det jag sökte hjälp för...

Nu har jag jobbat hemifrån sen i måndags eftermiddag och det känns bra med tanke på att jag inte kan smitta nån annan ifall jag drar med nåt dret.
Dock tråkigt att inte få "vara med i gänget". 
Är glad för sociala medier!💗

Som den gammeltant jag ändå är så har jag nöjet att få jobba med mycket yngre människor och det ger mig en fantastisk energikick, de ger mig en återblick till min ungdom och hjälper mig att vara en ungdomlig, rättvis och bra person, helt enkelt.
Hoppas jag de tycker...
Sen finns ju Maggi också. Bästa kollega, helt enkelt💓

Ja ni, kära vänner, vissa kanske tror att jag mår jättegött av att vara hemma i idyllen med våra hundar och katter, grannens gulliga hästar och ett väder som går mot varmare och soligare, ett plippande på datorn och softatande med fikastund och mys.
Men då får jag göra er besvikna.
Jag JOBBAR!
08.00-16.00 med inlagd övertid för sjukanmälan vid obekväm tid.

Från mig till er; Ta hand om er, ta Corona på ALLVAR och kramas på avstånd.
Ja, jag vet så löjligt det låter men ändå SÅ VIKTIGT!

Kraaaam på er, mina älsklingar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar