Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 16 juli 2021

Forts fredag, andra veckan


Tjena hej, mina godingar!

Har ni tänkt nån gång på vad som gör er riktigt lyckliga och tillfreds med livet? Vad som ger er frid i själen eller i alla fall lugn för stunden? 

Då jag förberedde middagen kom min Göbbe in och frågade om jag hört nån som visslade. 
Ehh vaa? sa jag.
Jo men, sa Göbben, förut hörde jag nån vissla och det var så himla vackert! 
Jag gick ut på altanen och lyssnade. Hörde inget förutom Lummis tunga andetag..men DÄR..hörde jag nån spela FIOL!!! Tillsammans med ett gäng bräkande får från hagen längre bort. Fiol är inte ett lätt instrument men jag var förlåtande denna dag....
Tiden stod helt stilla medan vi lyssnade. Och DÅ hörde jag någon vissla: Blott en dag, ett ögonblick i sänder...Så vackert! Jag stannade helt av och bara lyssnade. Vad säger man; Då fan blir gammal så blir han religiös. Och då får man betänka att jag är ateist....

Nu sitter jag här på glasaltanen, i den ljumma julinatten och bara njuter, dels av att alla myggor dör av vår myggdödare thermacell, dels av nattmörkret som ligger som en luddig, mjuk filt över oss. 
Detta är för mig LYCKA!
Sen kommer det komma dimpa  ner andra lyckor men det återkommer jag till då den dagen kommer. Tror de kommer snart.. Forts. följ...

Kraaaam på er från mig!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar