Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 7 juli 2021

Semester

Min första semesterdag. 
Tog det lugnt med lite påtande i trädgården.

Här skall det läggas betongplattor

8 timmar senare...

Så där ja! Nu är formen färdig, bara att gräva bort
1 dm jord och fylla upp svackorna i vår
ojämna gräsmatta med den.

Gymträningen fick vänta den här da´n...

Äntligen har vi sagt adjö till detta sk. växthus! Idag blev detta skelett och kanalplastskivor, uppdelat i 3 kollin, hämtat av Jetpak för retur till företaget. Detta metallskrot var en otrolig utmaning att få ihop, men att det skulle vara näst intill lika svårt att montera ner hade vi aldrig kunnat ana! Skruvar och muttrar hade rostad fast och det var mycket nära att vi tog till släggan och knycklade ihop det! Hejdade oss dock, vem vet om det hade hoppat upp och strypt oss...😜

Ajöss med dig!



Andra semesterdagen.

Alla "jordkocklor" är sönderslagna och har blivit
utfyllnad där det behövs. Lite mer jord behöver grävas
bort men det tar jag imorgon, skall ju ha nåt kul då också..

Rabattkanten uppdaterad, men behöver
gjuta lite fler kantstenar. 

Då jag ändå höll på att påta så fixade jag till staketrabatten också. Delade några dagliljor, flox och funkior och fyllde ut den sorgligt, glesa växtligheten. Behövs dock fortfarande fler växter. Nåja, det löser sig. Det jag är helt säker på är att där INTE kommer att planteras nån fjärilsbuske även om jag älskar dessa vackra buskar. De älskar dock inte mig....Under årens lopp har jag köpt fyra stycken, alla har dött, varav den fjärde och därmed sista någonsin, i år. 

Blev ingen gymträning den här dagen heller. 

Idag har jag vilat mig från trädgårdspyssel och istället ägnat mig åt storstädning. Ja, jag vet, jag bara roar mig!

Imorgon behöver jag ta en tur till jobbet för lite fix men innan dess skall jag umgås med barnbarnen.

Tjeena hej!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar