Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 12 augusti 2023

Ingen koll...

Nä men hej, mina godingar! 

Hoppas ni känner helgfeeling och vilar riktigt ordentligt. Eller kör ni ungarna till höger och vänster på olika aktiviteter för att sen falla ner i soffan helt utmattade och somna gott till 22.00-nyheterna? Vet hur det är men jag lovar att det kommer en annan tid då ungarna är utflugna och sköter sig själva. 

Då somnar man vid 21-nyheterna istället...😁

Då minnet sviker...

Fredag vid 16.30, plats Coop Nolgård. 

Makarna Ahlborg är på gång att inhandla helgens middagar.

Hon, med trött röst:VAD skall vi äta kväll? 

Han, med lika trött röst: Vet inte....

Hon, suckande; Skall vi inte köra tortilla då? Som de senaste typ 14 fredagarna. Tror att vi har ett paket tortilla hemma.

Han; Har vi?

Hon; Joo

Han: Okej, då kör vi på det. Då måste vi ha riven ost. Och majs. Och tacosås såklart.

Hon; Men har vi inte ost och majs? 

Han; Näe, det tror jag inte...

Hon; Kolla, två påsar riven cheddar för 38 kr, som hittat!

Vid frysdisken: 

Han; Kolla, vitlöksbaguetter på extrapris!

Hon, lite frågande; Men har vi inte det i frysen?

Han; Näe, det tror jag INTE! 

Hon; Okej, vi köper väl ett paket då, och där är majsen ogg! Nu går vi till tacohyllan och se där, två burkar för 25 spänn! Köpt! Men...vad skall vi äta i morgon då?

Han; Vet inte...Kanske kokt färskpotatis och biffar av nåt slag...

Hon, lite syrligt: Som typ de 14 senast lördagarna då?

Han, förväntansfullt exalterad: Eller pizza!!!!!!!! 🙏😍

Hon, lite uppgiven; Men då måste jag ju göra en deg för den där köpedegen är ju dret. Men jo för tusan, jag örker göre en deg! Jag gör en stoooor deg så det kan bli kluttar till frysen ogg. 

Paret Ahlborg, nyss hemkomna: 

Frun i färd med att packa upp deras inköp. Öppnar kylen och finner två paket cheddar à 38:- paret, två tacosåsburkar à 25:-paret och i frysen lyser majspåsen gul framför hennes ögon och i hyllan under tittar vitlöksbröden fram. 

Men nu finns det i alla fall rejält med ingredienser till pizzan som enligt planen skall framkallas under lördagen. Degen jäser sen några timmar och snart kommer makan att överraska sin make med ordern att fixa en god pizzasallad😄

För det är han bäst på! 

Ha nu en härlig lördag och kolla kylen INNAN...

Kraaam på er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar