Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 26 augusti 2023

Tankar en lördag...

 Hej igen, mina godingar!

Nu är det lördag och jag är fortfarande gräsänka. Men då det började bli riktigt trist så kom samtalet från gôbben att han är på väg hem!

 Gött!

 Om han kör enligt hastighetsbegränsningarna så bör han vara hemma vid 19-tiden. 

Här öser regnet ner, jag, vovvar och kissar sitter på vår glasaltan och hör regnet strila ner på taket. 

Mysigt för mig som är värmeljusmissbrukare och kan dra igång en brasa i braskaminen i vardagsrummet oavsett årstid. 

Men de som inta har den möjligheten då? 

Har ont i hjärtat över alla som inte har nåt hem...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar