Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 2 augusti 2023

Sista semesterdagen

Hej hopp, mina godingar! 

Nu har jag haft semester så länge att jag gott kan börja jobba igen...och det kommer jag göra i morgon. Perfekt synkat, eller hur? Om jag skall sammanfatta min sommar hittills så kan jag villigt erkänna att den där brutna foten var onödig. Nästa sommar kommer jag nog att skippa brutna kroppsdelar, känns som jag kan det nu..

Mina veckor med bruten fot har varit lärorika och jag har lärt mig mycket, till exempel att om det finns människor som vill hjälpa, så skall man tacksamt ta emot den ty ibland är ens envishet av ondo...Nu är i alla fall mitt liv som enbent över och jag är numera tvåbent igen. Nåja, allt är relativt för om sanningen skall fram så säger foten genast i från om jag härjar för mycket. Men kryckor och pjäxa är adios för att ibland ersättas av tejpning eller bandage. 

Mera kul grejer...

Jag har fått en visdomstand bortopererad och tänk som jag har längtat! Kommer aldrig mer att bita mig i kinden. Om några veckor kommer jag att roa mig i tandläkarstolen igen då det är dags för högra visdomstanden. Ja, jag vet, jag bara roar mig!

Nu tror ni jag skojar, eller hur? Inte fan kan väl nån vilja längta till tandläkaren? Joho, det kan man då man äntligen fått tag på det bästa tandtrollet ever! Efter att ha varit missbelåten med min förra tandis så tog jag äntligen tag i saken och bytte klinik. Det bästa jag gjort! Att jag inte är tandvårdsrädd är nåt jag inte själv begriper efter att ha upplevt de värsta tandläkarna ever då jag var liten. Kanske blev jag härdad? Antagligen.

Trots pjäxa och kryckor så har jag allt kunnat påta i trädgården även om det inte gått undan. Vår trampstig är i det närmaste färdig, lite piff återstår men det är inte bråttom, det blir när det blir. 

Fattas lite kanter men sen så!

Jag har läst en enda bok under hela sommaren och den var en läsupplevelse utöver det mesta! En kärleksfull men också sorglig skildring av en mors kamp för sin son men också sonens strävan att få ett bra liv på sina villkor. Oerhört gripande! 


Rekommenderas!

Det där att sitta och tomglo är nåt som borde lagstadgas, tycker jag! Det är en konst som jag har återupptagit sen jag tappade den för länge sen. Nu har jag övat och är numera en fullfjädrad tomgloare😁 Idag är min sista semesterdag och jag skall sitta på vår altan och bara tomglo likt Ferdinand under hans korkek.

Kraaaaam på er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar