Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 16 augusti 2014

Höstkänning

Trodde inte att jag nånsin skulle kunna säga detta...men jag är helt förberedd på hösten.
 JIHHHAAAA!
Eller hur, var jag helt utelämnande och crazy nu?

Men efter denna fantastiska sommar kan man ju inte vara annat än ödmjuk och förväntansfull inför en vinter som man kan överleva, även som vinterhatare.
Jag hoppas på en sån vinter som föregående. En sån som alla skidåkare hatar men jag älskar.
Jag kan också tänka mig en STRÄNG vinter. Sisådär 25 minus. Men inte en sån där onödig vinter som bara blaskar bort.
Men nu är vi fortfarande i augusti och jag börjar få den där goa sensommarkänslan. Vilsamt för själen. Samtidigt som man blir lite vemodig. Men det är hör till, liksom, eller hur?

Min Gubbe har varit på cykeläventyr i Mora-Sälen och nu sitter jag här på lördagskvällen och väntar hem honom eftersom han och hans vänner åker hem tidigare än väntat.
Han kommer att mötas av en lysande trädgård och en glad hustru!
Opps, några andra är nog lika glada!

Lummi

Vaski

Klinga





Tände ljus på altanen

Syrran sitter säkert

Har gjort en "betong"!

Kunde äntligen tända mina egengjorda lyktor i trädgården!

De här lyktorna är dock köpta och hängde förut i altantaket.
Gubben blev väldigt glad då jag hängde dem i trädet istället,
eftersom han alltid slog skallen i dem....

Mys, helt enkelt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar