Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 3 januari 2015

Mör men go i kroppen

Jag har börjat använda kroppen igen.
 Det är ett steg i rätt riktning, men...
Inte skall man väl, som gammal träningsfreak, behöva komma i såna standbylägen att det känns som ett sjukdomstillstånd efter att ha kommit igång igen?

Så här, va:
Igår var det då dags för Tabata, 45 min med Caroline som instruktör. Hon är RIKTIGT bra. Hon har höga knän som specialitet. Det gillar jag!
Vet inte varför...Bara för att jag kan, antar jag.
Att jag höll på att spy under konditionspasset i mitten av passet, hoppas jag ingen märkte...
Men tänk så snabbt man återhämtar sig ändå, för jag;
bokade bodysculpt till idag snabbt som tusan! Ja, det gäller att vara snabb för i dessa tider börjar alla nya liv....

Jag brukar inte köra några pass på lördagar, är vanligtvis för slö och vill äta frukost, läsa tidningen, etc, i lugn och ro, men nu är det nya tider, jammenimäj!
Bästa Rosita som instruktör och så körde vi!
Tror ingen såg att jag höll på att svimma....

Bodysculpt, ja...

Om du som tänker på din kropp men inte går på golvpass tänker dig att:
Du tar ett stark och brett gummiband och sätter det mellan dina vrister. Sådär ja!
Se till att bandet alltid är spänt, alltså brett mellan fötterna, inget fusk här inte! Rak hållning!! Basta!
Så går du den där lilla prommen, typ till brevlådan, sen till soptunnan-ajabaja, inte släppa spänningen i bandet!
Ja, sen går du väl in och och börjar med maten-GLÖM INTE ATT HÅLLA BANDET SPÄNT!
Visst ja, tvättmaskinen behöver laddas. Mot tvättstugan, glöm inte gummibandet, BRA!
Tillbaks till spisen, BRETT MELLAN FÖTTERNA!  GLÖM INTE HÅLLNINGEN. Medan du skalar morötterna kan du passa på att göra några benböj för att få omväxling. Men glöm inte; BANDET SPÄNT OCH IN MED MAGEN!
Men jädrar, nu är tvätten klar! In till tvättstugan med rejält brett mellan fötterna. Ja, nu är du ju varm och kan ta ut dina rörelser lite extra. HÅLLNINGEN. BRA!

Släng in tvätten i tumlaren...men där ligger ju redan den förra tvätten som skall vikas och upp till övervåningen för att läggas i sina lådor. Lite mer breda benböj skadar inte medan du viker... Och sen Öpp öpp, GLÖM INTE BRETT MELLAN FÖTTERNA!
Ner för trappan igen(gummibandet spänt!) för att kolla maten, och sen är det dags för att gå ut med hunden.
MEN HAR DU GLÖMT ATT GÅ UT MED HUNDEN, DIN SLARVER?

Minst 30 minuter behövs för rastning av en mycket bajsnödig och understimulerad vovve, så det är bara att ta på kopplet på den stackar´n och gå ut med...BRED GÅNGSTIL!
Hunden kommer säkerligen att reagera mot din säregna gång så därför kan du ta bort gummibandet från vristerna och istället ta två såna där viktmanschetter.på varje fot för att slippa bli utskrattad av grannarna för att du ser aningen skitnödigt ut---
Gummibandet trär du istället runt båda överarmarna, precis över armbågarna och bakom ryggen. Är du med?  Glöm inte att hålla bandet SPÄNT varje rörelse du än gör! Allt detta bör ha tagit ca 60 minuter.
Sen hoppas jag att du har en väluppfostrad vovve som kan sköta sig själv medan du går omkring och spänner dig... Även då du tar upp bajset med bajspåsen....

Om du nu har provat detta och tycker det var attans krångligt så varför inte göra som jag, köra ett pass på 60 minuter tillsammans med likasinnade för att slippa stå bredbent vid diskbänken som en jävla idiot! För att inte tala om hundstackar´n som slipper skämmas ihjäl över sin
knäppa tvåbenting...

Men...

Man skall inte göra uppehåll på flera månader för då infinner sig den berömda überträningsvärken. Och DEN är inte att leka med!
Jag vet....
Så i morgon har jag bokat 75 minuter powerstep...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar