Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 12 februari 2014

Kul och tråkigt med fb

Jag vet inte om jag drabbats av alzeimers syndrom, jag har ju trots allt ett syndrom sen tidigare, men då gäller det ju rörelseapparaten,  men nu är jag riktigt konfunderad.
I måndag fick jag ett accepterande av en vän på fb. Knäppt, eftersom jag inte skickat en vänförfrågan sen på hur länge som helst. Att sen personen var DANNY SAUCEDO var ju en tung chock!! Men vad f-n!!!!!!

Jag tänkte som vanligt, vad har jag nu gjort för stolligt? Men då jag tänkte efter så insåg jag ju att jag faktiskt inte varit tillfälligt hjärnskadad, dretfull, psykotisk eller ens normalt bara helt crazy utan faktiskt så måste jag ha blivit kapad. Det känns ju inte klokt! Det är ju inte det att jag ogillar Danny, han är ju skitbra, men jag känner ingen större idé med att vara fb kompis med honom. jag är ju trots allt 56 -snart 57 år och han är väl runt...25-30 år. Småsjukt, enligt mig. Om man inte är släkt. Men vi känner ju inte varann det minsta. Och jag har ju som måtto att jag bara skall var fb-vänner med personer jag känner fysiskt.
För några år sen pratade jag faktiskt  med Danny i telefonen. I sin nya roll som Idol blev han ju nominerad till en Grammis och i ivern att ragga röster fick agenturen hybris och lät den unge Danny ringa runt som en mini Kalle sändare och hångla upp röster. Han ringde Ilandaskolan....Lite nyfiken är jag ju på hur de valde ut just oss, men skit samma. Han var tydligen en practikal joke kille på den tiden och vi hade ett något förvirrat samtal innan jag avslutade. Att det verkligen var han, bekräftade hans agentur som ringde nån dag senare...
Efter det har våra vägar inte korsats....förrän nu.
Vi har skojat om detta på jobbet lite, och jag har tagit det med ro.

'För en stund sen gick jag ut på fb och såg då ett inlägg från en vän. Hon hade varit med om en knäpp händelse. Jag kommenterade och en stund senare fick jag ett meddelande att genom att jag kommenterat så hade jag fört  nåt dret vidare, för det var tydligen nån trojan eller vad det heter...

Nu känner jag att det kan vara nog! Har inte lust med sånt här. Jag är inte dummare än att jag begriper att det finns skit på tråden då det gäller internet, men vad har jag gjort för att råka ut för allt konstigt?
Jag som i alla tider försvarat fb kommer i fortsättningen att vara mycket restriktiv med ALLT!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar