Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 9 februari 2014

Nostalgi med Herreys


 Jäklar, så mycket pyssel det har blivit den här helgen. Av den sorgliga synen i vårt "plastburksskåp", med massor av burkar i olika storlekar, fick i alla fall en av dem bli lite piffigare än de andra plastbyttorna. En extra matlåda till Vaski på dagis såg dagens ljus. Som vanligt hade jag en vision om att den skulle bli helt perfekt slät och fin. Jo, tjena, skrynklor lite här och där, men jag tror inte Vaski säger nåt....

Om inte min fot gjorde så ont så hade allt varit perfekt. Jag glömmer ibland bort att det onda finns och bokar ett kul pass på träningsmeckat för att då jag reser mig bli omedelbart påmind! Bara att boka av.

Igår gjorde jag värsta, bästa maten åt Gubben min. Självskryt, jag vet, men han var helt lyrisk! Jag kostade nämligen på oss en påse sparrispotatis som jag förkokade och sen rostade. Jädrar du, så gött, som Tabita skulle ha sagt. Sen fick han en fläskkotlett som jag kryddat efter eget huvud. Oj,                       då så ovanligt....Till det en fusksås, jag skäms en aning över det, men det var halva priset på nåt som heter whiskeysåsreduktion. Man behövde bara blanda grädde i. Åsså en god sallad förstås. Några glas rött till det och sen satt/låg vi i TV-soffan.
 Nja, inte jag, jag bloggade en stund, gillar inte Mello nåt vidare men hörde med ett halvt öra. Och döm om min förvåning då jag hörde Diggelo Diggelej PÅ RIKTIGT. Gubben hojtade; Kom får du se! Tre medelålders farbröder framförde sin vinnarlåt 30 år senare! Men jäklar så bra och vilket drag det blev! Härligt då man bjuder på sig själv på detta sätt. Nåt för ABBA att ta efter....

Nästa helg kör KMTI spinning i Barncancerfondens ära. Varje pass kostar 100:- och går direkt till Barncancerfonden. Jag och Gubben har bokat tvåa pass var idag. Det skall bli riktigt görkul...bara min fotj-el håller fred på sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar