Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 8 februari 2014

Med klistriga fingrar, äntligen

Dagen började med att Gubben,som skulle vara ansvarig tidtagare på en skidtävling, smög nerför trappan vilket väckte både mig och alla djuren. Han har verkligen utvecklat denna talang till fullo. Särskilt underhållande var det då han trombonviskade till hundarna att gå upp och lägga sig igen så de inte skulle väcka mig....
Nåja, jag led inga svåra kval, jag bara vände mig och somnade om. Med Klinga väldigt tätt intill, Lummi under täcket vid fotändan och Skrållan liggandes på kudden. Ja, jag veeet, det kändes tomt utan Vaski och Syrran....

Vid halv nio var det dags för den utvilade matten att masa sig upp ur bingen. Och DÅ blev hon väldigt medveten om sin alldeles väldigt onda fot! Men äsch så förarligt med sån smärta....tänkte jag INTE. Jag tänkte; Förb-de, he-vetes, j-a häl j-el! 
Pga den attans drethälen har jag inte kunnat träna nåt på sistone. Men vänta nu, det har jag ju, jag har ju kört bästa spinningpassen tre gånger denna vecka! Intervall med bästaste Johanna, måndag och torsdag, och i tisdags måste jag ha bokat det ultimata drettröttintilldödenpasset! Spinning intensiv för en kille med en äckligt bra kondition. Men herregud, hur orkar man köra pulshögt i 60 minuter utan vila och dessutom orka PRATA samtidigt? Helt otroligt bra pass, men så drettrött har jag inte varit på länge. Jäklar så taggad man blir inför en helt ny upplevelse! Tack Kristian, för att jag eftersvettades flera timmar efteråt...
Men jag är inte nöjd med att bara köra spinning. Har sökt mina sjukgymnaster förgäves. De ha så många patienter att de inte har telefonsvararen på ens. 
Det lutar åt att jag får göra det jag inte gillar....köra gräddfil. Har gjort det förr då det har varit kris. Jag är säkert inte ensam om det men det tar emot att bara knacka på och säga; Tjena, jag har ont i hälen, kan du fixa det? Får se hur jag gör, men hjälp måste jag ha och Cykelverksta´n, förlåt, vårdcentralen, på Skoghall lägger jag inte min tid på. 

Nä, nu får det vara bra med gnäll! Idag har jag ju haft en riktig bra dag, hunnit massor, juh!!
Alla vovvar har fått en spabehandling. Borstning av pälsen, kloklippning och ansning av tasshår. 
Klinga, vår lilla prinsessa som inte gärna vill utsättas
för obehagligheter, tycker att kloklippning och sånt, är
helt ok. Till och med klippmaskinen!
Lummi tycker nog att man kan överleva utan en massa kloklippning
och sånt. Hår mellan tårna är väl ingen stor grej, liksom...

Men hej, här har vi en livsnjutare! Gött, säger han om allt man gör med honom.
Och kolla hårhögen, den räcker ju till en lite Vaskikopia juh...


Sen har jag fått fingrarna fulla av lim. Ja just det, jag har pysslat! Det började med att jag städade specerilådan. Blä, så den såg ut, alltså! 
Rotade fram några fula plastlådor som fick nytt tak, dvs lock med en tapetbit. I lådorna lade jag alla kryddpåsar. Jag köper ofta kryddor stora påsar nämligen. 
Röjde rejält och fick till det hyfsat. Vi kan kalla projektet, del 1. Del 2 kommer antagligen i slutet av nästa vecka, då mitt kreativa sinne har klämt fram fortsättningen. 
Eller inte....
Men sen förstår ni, har jag äntligen fått till kompisarna till den arma ljuslyktan som stått som ett monument av ensamhet i gluggen mellan köket och vardagsrummet. 


Nu är inte det gamla tråkiga IKEA-glaset ensamt längre.
IKEA hade inga såna fula ölglas på fot längre så jag fick
hitta på nåt annat. Det blev de här små godingarna. Visst är de söta?
Och i hövve har jag massor av nya ideér! Jag förberedde med att sprutmåla några glasburkar med frosting.
En plastburk är vitmålad för att bli en matburk till Vaski till dagis. 
Sen har jag en riktigt crazy idé inför min tjejfest den 22:e februari men den knystar jag inte om här ifall det finns spioner...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar