Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 20 februari 2014

Mysteriet med den obäddade gästsängen

Då jag kommer hem från jobbet finner jag ofta sängen i vårt gästrum obäddad. Har vi en objuden gäst i huset, tro? Hm....

Då jag tagit detta foto insåg jag-och även Gubben-
att vårt gästrum behöver målas om PRONTO! Våra numera
vuxna barn hade kanske inte den bästa smaken...


Skulle inte tro det, med två så otroligt farliga vaktlappisar i huset. De skulle väl antagligen överfalla busen med slickar och godistiggeri....
...
SKYLDIG och DÖMD

Denna lilla vita buse kan som ingen annan vovve jag känner hitta på saker. Ett charmtroll som ibland kan göra oss helt utmattade....

Torsdag är dagen då Gubben och jag brukar köra intervallspinning 18.45. Perfekt tid! Förra torsdagen var den inställd, surt som attan, men den här veckan var instruktören en av våra favvisar, Lisa. Vi har inte tränat för henne på länge. Hon har haft tider som inte passat oss alls. 
Vi var taggade som tusan, men det blev platt fall för Ahlborg-Lindeberg, den här kvällen.
Gubben hade missat att ta med spinningbyxor men däremot lagt ner TVÅ tröjor. Inte värst skönt att köra i kalsonger med dubbla tröjor så han for hem från KMTI.
Jag hann inte mer än börja passet med uppvärmning innan jag kände; BLODSOCKERFALL!!!
Mycket stor suck....Man skulle ju tycka att jag lärt mig nåt under årens lopp, men, men...
Som ursäkt, om än dålig, är att jag inte hann äta nåt mellanmål idag, det hanns inte med, eller jag glömde bort, eller TÄNKTE inte ens på att äta den där apelsinen som ligger i min hylla just nu.Den får ätas upp i morgon, helt enkelt.  
För mycket att göra och för mycket oljud från hormonstinna tonåringar i min omedelbara närhet av mitt kontor. 
Men...
I morgon tar jag nya, friska tag! Man kan inte banga för en liten hop med stackars ungar som inte vet sitt eget bästa. Nä, det finns ju fortfarande en massa ungar som är goast i världen! Och mina goa arbetskamrater sen! Vi är ju världsbästa gänget, faktiskt. 

I helgen är det gräsänkestatus på Abborrvägen 91. Då gäller frösådd, pyssel och massor av hundprommar. Gubben skall nämligen valla skidor i Mora lörd-sönd. Inte bara han utan även hans klubbkamrater. Och även helgen därpå. Detta tack vare/pga Öppet spår/Vasaloppet. 
Då kommer husfrun att ha en liten sammankomst med sina väninnor. 
WOW!!!!
Här skall det planteras. 




1 kommentar:

  1. Dömer du utan bevis?
    Jag tjatar på Malin om träningskläder, vattenflaska mm, men hon är ju tjej så förhoppningsvis fixar hon att få med sig både tröja och byxor utan tjat om några år, vattenflaskan är jag osäker på om jag lyckas med...
    Troll-Kramar
    Tina
    Tinas_sida.blogspot.com

    SvaraRadera