Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 23 februari 2014

Frostas, någon?

Först hade jag tänkt ruta in
hela fönstret, men jag insåg snabbt att rullen med nåt
tejpaktigt som Gubben glömt i skåpet, inte skulle räcka.
Då kom jag på detta...
Så mycket pyssel jag har hunnit med den här helgen! Jag är hur nöjd som helst.
Fast burkarna jag grundade igår, får stå ett tag till. Måste fundera ut hur de skall se ut. Det är inte det att ideérna sinat, utan tvärtom, de är för många....Jag måste bestämma mig, helt enkelt.

Idag gjorde jag slag i saken och frostade toafönstret. Då vi bytte alla fönster för nåt år sen, så snålade vi in på småfönstren. De var attans dyra, de där frostade småttingarna, så vi köpte klarglas och satt på sån där plast som skall suga fast på glaset bara genom att man fuktar fönstret innan. Jo, tjena....Vet inte hur många gånger jag kommit in på toan och den jämrans plastbiten har legat i badkaret. Särskilt under sommaren då solen legat på.
Nu är det ett minne blott.
Sen jag upptäckte frostlacket så finns inget som inte går att frosta, även min överläpp....

Min stickning har fått sig en omgång också. Jag är inte helt säker på om den är färdig eller om den skall pimpas lite. Nån blomma eller nåt...Sen nån sorts knäppmojäng....Kanske en metallkedja....hm....eller kanske nåt snyggt band...
En virkad blomma blev dagens pimptillskott. jag hade tänkt virka flera stycken, men jäklars så ont i fingrarna jag fick av att göra bara EN! Vart jag skall sätta blomman/blommorna är ännu inte bestämt...


Har funderingar på att sätta en hel hög med virkade
blommor på ena sidan av koftan, typ axeln och så några
längre ner...
Jag är ingen virkvirtuos men en sån här kan jag knåpa ihop
i alla fall. Jag får väl göra en om dagen så inte
fingrarna får för mycket stryk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar