Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 27 maj 2014

Husdrömmar och valresultat

I fredags kväll satt jag och slösurfade på Hemnet då Gubben hade cykeltävlingsbestyr för sig. Ja, så blir det ibland då vi skall fredagsmysa....
Nåväl, fann drömhuset. Stor tomt, INGA GRANNAR, Jodå, men inte i knät, som nu, skogen intill, vattnet 200 m bort. Och dessutom inget överpris. Självklart började vi analysera detta fenomen.
Varför är det inte dyrare? Hmm, vad är det för fel? Eller billigt är väl fel att säga, men utpriset är inte ens 2 mille. Vårt hus är värderat till nästan detsamma. Vi skall på visning nästa måndag. Spännande!!!
Åhh, jag glömde huset...ja huset ja....sade jag drömmande....och gäststugan......
Jag ser redan hundarna springa omkring överlyckliga för att få sträcka ut och inga ungar skriker och stojar 5 m ifrån....Nej, nu får jag ge mig. Säkert kommer priset att trissas upp så vi bara kan säga; Tack men nej tack.
Jag har lite andra funderingar i huvudet också.

Det var ju EU-val i helgen. Jag förtidsröstade dock en vecka före, är mest bekväm med att göra så för tänk om man är jätteförhindrad just den där sista dagen då det gäller...Då missar man ju sin chans. Har förtidsröstat de senaste valen, just av den anledningen.
Kollade lite på valvakan på TV-n och såg vartåt det barkade. Att feministiskt initiativ gick framåt var jättekul även om jag inte gillar deras namn nåt vidare. Det som skrämde mig var framgången för SD.

Sen finns det värre varianter...Jag har tidigare bloggat om ett annat främlingsfientligt parti och fick då en kommentar från en partimedlem där denne försökte läxa upp mig för min okunskap om sakernas tillstånd....så att säga. Därför skriver jag inte ut namnet på partiet eftersom personen i fråga hade googlat på "namnet" och då hade min blogg dykt upp. Det är så de jobbar, alltså.....Men vem vill bli uppläxad av ...hm.... inte dumstrutar, utan snarare farliga dumstrutar.
Idag har jag, just för att vara förberedd, läst partiets partiprogram, och tjena, nu ÄR jag verkligen bekymrad över vår värld! Först blev jag full i skratt, men ju mer jag läste, ju mer mådde jag illa.
Usch för människors okunskap som sluter sig till dylikt stölleprov!

Idag var det löningsdag. Verkligen efterlängtad. Med husdjur i hemmet, därtill en som kräver extra mycket omvårdnad av både vette och psyko, ger det extrastora hål i kassan.
I morgon skall hon till vetten för koll igen, men då är det husse som klarar skivan...

Men lite blomster fick det bli idag. Blomsterlandet fick sig ett besök av mig. Fick till en kundvagn för 450 spänn. Och där fanns bara nödvändiga växter,hm...Ja, det är ju viktigt att jag får i mig en viss mängd aubergine, så därför köpte jag två plantor av dessa gullisar(jag får spara fröna som jag inte hann sätta innan det var försent) . Sen blev det blommor för hela slanten.  Kan ni tänka er lyckan av att finna en röd klätterros för 65 spänn?!
Den har fått sin plats vid husknuten på framsidan av huset.
Sen vet jag inte hur jag tänkte...Jag köpte 4 lobelior. Ni som har haft Lobelia vet väl hur jobbigt det är att plocka, plocka, plocka för att den skall fortsätta blomma fint. Men se, jag hade en plan.
Jag ville ha relativt små krukor med nån växt  i nån kall färg. Hm....fanns typ inga mer än Lobelia.
Det jag planerade var att sätta blommor i några gamla par skor....

Jag har en väninna som ger mig glada skratt hela tiden! Hon är så fantastiskt fantasilös att man bara dånar av skratt!!
Jag kan väl erkänna att jag ibland kan flippa ut i väldigt annorlunda dekorationer- mitt kreativa drag tar sig extrema former kan man tycka, men hon har fortfarande inte lärt sig detta utan frågar så snart nån skapelse visar sig för hennes ögon; Men...Varför har du satt blommor i ett par skor? Eller då jag hade gjort en blyertsteckning frågade; Vad föreställer den där, egentligen?
Hon är för go, helt enkelt!
Så nu, kära vänner, kommer det en bild på mina skor...eller inte på mina, utan på mina loppisfynd:
Förra året var det kryddor i dem, i år bara fägring


Jag har mycket att glädjas åt nuförtiden. En kär bekant är just nu i Seoul för att hämta en liten son, herregud, så jag grät då jag fick reda på att de skulle bli föräldrar. Vilken fantastisk händelse i deras liv!!!

Ja, så är jag jätteglad över att snart få packa kartongerna igen. Ja, herregud, så knäppt det låter, men så är det. Jag vill tillbaka till ILANDA, till vilket pris som helst. Tror inte att jag är ensam om det...
Vi tar en dag i taget på jobbet, men eftersom vi är världsbästa gänget så fixar vi återflytten på ett kick!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar