Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 31 december 2013

Undervärk....

Pssst, jag vågar inte prata så högt....men idag har jag inte haft ont i ryggen nästan nåt!!!
Men däremot i mitt jäkla baklår...Det är ändå positivt för då vet jag att detta hör ihop. Jag vet med andra ord vad jag skall göra. Nu har jag stretchat och rehabat mitt baklår, som den überduktiga människa jag är(pjutt) och sen tog jag och Vaskiböbb en långpromme,  nåja, nästan 6 km, men alltid nåt. Han är min träningscoach, vad skulle jag göra utan honom? De andra två är mina gullegrisar, men Vaski...Han fattar vad jag menar innan jag själv vet det, fattar ni?
Provade min nya träningsapp också. Den lovar gott.

Inför nästa år är min förhoppning att ni skall slippa få läsa en massa gnäll om allt som gör ont i min kropp. Nyårslöfte? Nä, såna ger jag inte. De är dömda att misslyckas. Men en önskan går ju alltid att lägga in när som helst och nu råkade det bli just på nyårsafton.

Och vet ni, jag måste bara få köra nåt pass snart, nu då ryggen inte gör så ont, för igår köpte Gubben en sån där snygg, grön träningströja åt mig på träningsmeckat, bara sådär!
Jag fick ju såna goa tights i julis av honom och nu bara.... Snäll, snällare, snällast!

Nu sitter jag här på nyårseftermiddagen, bloggar från hjärtat med ett glas rött intill mig, Gubben är på äventyr i skogen med vovve nr 2 men kommer nog snart hem.
Jag skall väl börja med middagen, älgfilé med potatisgratäng till Gubben, till mig gör jag en potatisgratäng med grönkål, det är så himla gott! Lax till det, måste tänka på Omegat, vet ni!

Det blir en lugn Nyårsafton för vår del. Det brukar det alltid bli. Vi tar tillvara alla stunder som finns att bara sitta och umgås utan jäkt och stress.
Det där lät ju väldans bra, måste jag säga. Undrar om jag kom på det själv eller om jag läst det nånstans? För det mesta brukar det sluta med att vi somnar i soffan. DET är väl inte att ta tillvara stunderna tillsammans så himla bra...Men, men, vi har ju sociala arbeten, båda två, så då det äntligen blir lugnt omkring oss, så slutar det med total avslappning i form av ZZZzzzzzzz i TV-soffan.

Men ICKE ikväll!! Ikväll skall vi sitta och tindra ända till tolvslaget, ställa oss upp och skåla in det nya året....och tuppa av i samma ögonblick som vi sätter oss ner!

HA ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR, MINA VÄNNER!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar