Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 2 mars 2014

Vovvarnas tjejfest

Dagen kommer att gå i slöhetens tecken, det är en sak som är säker. Då man har kommit upp min ålder tar det styggt på kroppen med trevligheter såsom tjejfest långt in på småtimmarna. Men det är det värt! 
Hemmet förvandlades till Pizzeria Abborrevägen och spisrosorna lyste om våra kinder då det bakades de mest fantasifullt formade pizzor som någonsin skådats! SÅ mycket fyllning får man aldrig på den lokala pizzeriorna....

Fast undrar om det inte var vovvarnas fest egentligen?

Lummis sätt att välkomna gäster är väl inte det
mest smidiga, men välment...
Bakom Lummi sitter en något tillplattad Nettan.

Pia, jag äääälskar dig, verkade Vaski säga
då han hoppade upp i hennes knä och överhöljde
henne med ömhetsbetygelser....Att Pias
lappistik just gått ur höglöp hade säkert inte alls med saken
att göra.....
Som sagt, det är en något loj festprissa som idag har legat på soffan, kollat lite förstrött på Vasaloppet, slumrat en stund och kollat igen, för att piggna till en aning vid det rafflande slutet.

Jag har nu avslutat den mest tankeväckande boken ever! Har svårt att veta vad jag tycker om den....
Så himla.....förvirrande.
Jag kan tycka att Åke är en egoistisk människa som utsätter sin familj för detta, bara för att han vill gå klädd i kvinnokläder. Men i nästa stund kommer insikten om hur otroligt modig han ändå är, och hur stark hans längtan är att hamna "rätt" i livet. Vad nu det rätta är....
Dottern skriver otroligt självutlämnade om sina känslor kring sin pappas identitet och man får rysningar av hur det måste ha varit för henne. Och hennes mamma sen....Helt obegripligt för mig!

Jag kan bara ge er rådet; Läs den! Den kommer garanterat att utmana era värderingar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar