Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 15 mars 2014

Den perfekta födelsedagsmiddagen

Gubben bjöd mig på Karlstads bästa restaurang!

Jag brukar inte gilla drinkar, men den här var ett
undantag. Sidecar, en riktigt syrlig och läskande
drink, helt i min smak.

Inte den lilla vin/spritlistan....och till sist fick
vi ta hjälp av vår fantastiska servitris.

Åsså var det maten....hm...

Hm.......

Men till slut fastnade Gubben för
denna skapelse; Pork med
tryffel och bacondolme(såg lite färglös ut, men
smakade gudomligt, tyckte Gubben)

Men här kan man snacka om den gudomligaste
maten ever! Stekt röding med frästa rotsaker och
sås av...jag vet inte vad, men otroligt god!!

Så var det då dags att välja vin....Hjälp oss, snälla,
bad vi ännu en gång vår servitris. Det blev den här
flarran med rötjut för det eminenta priset av 375:-......
Gött, göttigöttgött!

Inredningen med detaljer från tiden då Olssonsbröderna
huserade på adressen var helt i vår smak. Särskilt
den här föll Gubben i smaken, en ritning på ett slutstycke till
ett vapen....Det sa han i alla fall. Jag är totalt dum då det
gäller ritningar så man kan lura i mig vad som helst....

Det här ser för mig ut som ett horoskop...

Inredningsdetalj över vårt bord, gamla ritningar. I like!

Om man höjde blicken från den utmärkta maten så
hade man denna vyn framför sig. Och då jag förstorade
bilden såg jag minsann ett känt ansikte...Den lilla pricken
i vänstra övre hörnet är Fredrik, make till Åsa, min klasskamrat
från Folkhögskolan i Molkom tillika instruktör på KMTI
OCH eventchef för bröderna Olsson! 

Men vad är detta? En miss i inredningen?
Gubben blev lite skamsen över mitt tilltag att fota dessa mindre
smakfulla brallor....men jag kunde inte låta bli!
Själv skulle jag aldrig komma på att sy byxor av en gardin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar