Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 5 mars 2014

HÄLsningar från en något gladare vinterhatare!

Vet ni.....det gör inte JÄTTEONT längre! I hälen, alltså. Igår fick jag übernog av min onda häl och gick till doktorn....HA HA HA! Skulle inte tro det...Nä, jag gick ut på nätet och googlade på HÄLSPORRE och helt plötsligt dök det upp en sida jag inte sett förut....eller missat. Den här sidan dök upp framför mina ögon;
http://www.ryggochidrottskliniken.se/tips-rad/halsporre.html

Vilken fantastisk hemsida!!! Jag läste och  blev frälst direkt, helt enkelt. Måste jag konvertera...så gör jag det. Jag känner mig lite som en profet, faktiskt. "Kommen till min facebooksida, alla smärtkänsliga, så skall jag leda er till bästa lindringen här på jorden". Visst är det bra?
Att ha ont nånstans och förhindrad att röra på sig då man är en rörlig människa är som tortyr. Otroligt jobbigt för kropp men också för själen. Att halta, som jag har gjort i en månad, gör att jag också får ont i ryggen. Finns bara ett ord för sånt; BLÄÄÄÄÄ!!!....Fast är det ett riktigt ord? ....Hm. Ähhh, skitsamma, ni fattar, era klokingar!
Ibland kan jag se det komiska i hälsporresituationen eftersom jag har en arbetskamrat som lider av samma åkomma, på samma fot...och så tränar vi på samma ställe. Kanske är det trösterikt för oss, vi är ju lite crazy sådär allmänt, hon och jag, och kan se det kuliga i eländet.

Men nu skall jag tala om vad jag har upptäckt!
Man kan stretcha den attans foten. Massera den och sen tejpa.
Det sa de inget om, Ortopedteknikerna på den Magiska Fot och Skoaffären.

Nu skall ni få se på grejer!
Värsta benrangelfoten, jag vet....

Här kommer stretch! Dra tårna bakåt och tryck ner hälen,
'jädrar så gött! Dra åt alla håll,
för bästa effekt. Då det ändå är skit på tv så kan man
roa sig med detta...i 5 minuter, inte jobbigt, eller?
Inte för mig i all fall, men jag har ju ont..så in i....

... 
Började bra...med ett ankare...

Så drog jag på med tejp åt höger och vänster och
kolla så bra! Som en sko, liksom! Gött som attan i foten,
inte alls så ont som förut.






















Jaha ja! Nu över till nåt annat. Riktigt viktigt, faktiskt!
Jag får nog visa med bilder för att ni skall förstå: Kommer här....
Kolla bara vad som kom idag!!!!
REABÖCKERNA!!!

ÅHHHH.....

...åhhh, de här också....
 Kan ni förstå en bibliotekaries dilemma? Vad skall man prioritera först? Själen säger såklart: BÖCKERNA!!! Och jag skall försöka följa själen så gott det går men att läsa ALLA böcker innan de är "lånbara" för eleverna är ju en utopi, eller?

.

Men guuud så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar