Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 8 mars 2014

Internationella städardagen

På Internationella kvinnodagen borde man väl strejka för nåt, eller åtminstone kräva rättvisa för oss kvinnor, i vardagen. 
Redan då jag såg det vackra vädret fick jag en oemotståndlig lust att STÄDA! Detta trots att vi gjort upp att göra det tillsammans, då Gubben kom hem från jobbet. Men jag kunde inte låta bli...Funderade på att be min Gubbe om förlåtelse för mitt tilltag, då han kom hem...men...
Han verkade inte vidare kränkt dock, om han ens märkte nåt då han kom hem....
Men jag var verkligen nöjd! Vårgardinerna i vardagsrummet hängde snyggt och julslingan på altanen var väck. Hela huset skurat i citronsåpa och dessutom kontoret sanerat från Skrållans kissrutiner utanför lådan. Lådan är numera flyttad till altanen. De andra övriga lådorna är fortfarande ok för henne. 

Eftersom Gubben åkt till jobbet innan jag vaknat så fick jag tejpa foten själv. Attans, så knepigt det var!
Men skam den som ger sig. Fick till det hyfsat bra och drog ut på hundpromme x 3. 
Och kan ni fatta så härligt väder det var. Åhhhh, jag njöt i fulla drag!
Fick sällskap av några andra hundägare på prommen. Härligt för både mig och vovven Vaski. Fem hundar på samma promme. Hade aldrig gått med Lummi, och det är en sorg för mig. Men kanske längre fram...

Och tänk så överraskad jag blev då jag kom hem med Vaski och gick genom trädgården och det bara lyste grönt överallt! Jag var bara tvungen att skynda in och hämta mobilen för lite bilder. Ja, jag vet, jag gör lika varje år, men det är ändå nåt speciellt med det första gröna som sticker upp i rabatten.
Aklejorna, mina älsklingar!


Daglijorna, också mina favvisar!
Marktäckare nr 1 men också.... Snigelmat nr 1!! 

Vårstjärnorna, finingarna!


Och kolla här då, ett rosskott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar