Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 24 juli 2014

Halvtid

Tredje semesterveckan är snart till ända. Inte har jag softat speciellt mycket, inte. Det är liksom inte riktigt min grej, alltså att bara sitta och tomglo.
Jag har ju fullt upp med att fixa och dona i trädgården, gjuta, sy, pigga upp gamla saker så de kan vara med ett tag till. Det är ju sånt här jag aldrig hinner eller orkar då jag jobbar. Och under tiden jag gör allt det här, så njuter jag i fulla drag!
Dessutom har jag faktiskt tränat. Men bara utepass såsom Tabata, kettlebells och coreboll. Spinningen får vänta till vintern(burr!). Fast med ett undantag....och det är i morgon då spinningen sker utomhus. Ja, ni läser rätt! Det kommer att bli kul!

Tänk att Gubben och jag har varit gifta i 9 år! Döm om min häpnad då det stod på fb att vi hade bröllopsdag. Inte har det uppmärksammats förut, det är jag helt säker på.
Nåja, det var ju kul att bli grattad för den sakens skull, men samma datum fyller min kära svärmor år och det är ju viktigare, tycker jag. Fast nästa år då vete tusan, för då har vi 10-årig bröllopsdag....Vad kallas det nu? Skrotbröllop, eller nåt sånt, tror jag.
Nej då, det blir allt firande av svärmor då också, precis som alla andra gånger.

Nu är jag helt färdig med piffandet av de
fula gamla Rustastolarna. Det började bra, jag målade
en stol och så tog färgen slut. Inga problem, for till BilTema
och upptäckte där att just de två färger som jag behövde, var slut!
Fick köpa två andra NÄSTAN likadana färger och så hem och spruta.
Det funkade. Tyg hade jag redan köpt så dynorna blev klara
utan intermezzo. Så var det armstöden då...De var ju kalla och hårda.
Hmm...Kom på att använda mina restgarner. Bra!
Det var bara det att de räckte inte utan jag var tvungen att köpa
nytt...restgarn. Det rosa. Det var slut på Coop, fick köra ända till
Bergvik för att få tag på det. Pust, nu då....
Då tog det gröna slut!! Men va f-n!!! For till Coop och tänk
DET FANNS! Så idag blev de äntligen färdiga.

Opppsss, jag har tydligen softat lite i alla fall.
Den boken var riktigt bra, faktiskt. Annars har jag inte några lästips
att bjuda på.

Nu jäklar är det slut på Lummis snacks! Klippte bort alla
grenar med nyponkart på för att slippa hennes hostande.
Jädra tokfia!

Gubben kom hem med nya utemöbler!

Vilket lyft det blev med olja!

Här har vi livsnjutare nr 1! Hon har gjort mig sällskap då jag
virkat luftmaskorna till armstöden. 
Hittills har jag haft den bästa, och mest välbehövliga semestern ever! Lite sorgset med Lummis fostermatte som gick bort så hastigt, men så är det ju, man är inte vaccinerad mot ledsamheter.
Jag har äntligen träffat min kusin Anna efter massor av år, och dessutom fått kontakt med min barndomskompis Siv, som jag OCKSÅ tappade kontakten med för många år sen!
Tack face book för det!!!

Mina nästa två veckor skall jag få till en massa härliga möten med alla tappade kontakter, får se hur det går, men trägen vinner, heter det ju.
Fast först måste jag få till alla projekt jag har i skallen....De fylls på hela tiden, så det blir inte helt lätt.
Jag kanske skall ordna en aktivitetsträff där vi träffas och pysslar....NÄ, SKOJA!! Då vågar väl ingen komma....

Fast förra gången vi hade tjejträff så fick ju alla göra sin egen pizza....Jag har blivit lite inne på det här med aktiviteter av nåt slag då man träffar nära och kära.
En bokcirkel, kanske?
I mitt huvud verkar det som hela havet stormar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar