Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 12 juli 2014

Semesterprojekt

Man tar vad man har....
 En vecka har gått på semestern. Jag har inte suttit ner många minuter...Alla projekt som har legat i bakhuvudet under lång tid har blivit verklighet. Nåja, inte alla, men en del.
Jag är ju inte den som kan ligga och steka mig i solen utan måste ha nåt att kreativt att göra i den härliga värmen. Pyssla med blommorna, klippa gräset, rumstera om lite på altanen. Och göra betongalster!!!
 Fast nu är betongen slut och inte förrän på söndag skall vi till Byggmax, Gubben och jag. Jag orkar inte bära säcken själv nämligen. Det är surt att inte kunna själv....

Att orka ja. Jag har inte varit så otränad på länge som jag är nu. Jösses! Var på ett Tabata i veckan. 45 minuter dessutom. Var ytterst nära att spy faktiskt...Ibland är det inte bra att vara hur envis som helst.
Dagen därpå tänkte jag att ett corebollpass var lagom för min sargade kropp. Hmm.....
Men alltså, jag fick ju kramp i magen av övningarna!! Jag som brukar kunna köra hur många och tuffa magövningar som helst. Nu får jag börja bygga från grunden igen, suck....
Fast skam den som ger sig, för trots allt så är träning det roligaste som finns. Visst är det knepigt att man kan känna så efter att man har haft blodsmak i munnen och musklerna krampat?
Idag skall jag ta mig en springtur på Kilene, förresten....

Ett projekt som jag är jättenöjd med är våra fula Rustastolars nya look.
Jag är ju lite av återvinningsdrottning. Har svårt att slänga felfria saker.
Luftmaskor....

Sagt och gjort. En tur till Bil Tema för inköp av sprayfärg. Det är inte bara jag som upptäckt deras
billiga och bra färg....Stod som en åsna mellan två hötappar om vilka färger jag skulle välja, trots att det var så urplockat. Det fick bli vit och vrincerise.
Hade gjort i ordning en målarhörna i vår carport. Noga täckt över alla ved och vinterdäcken som står längst in. Sprutade och sprutade, jädrar så snyggt det blev!
Skulle kanske ha backat ut bilen lite längre...

 Jag har länge funderat på vad jag skall göra av mina restgarner. Nu är det löst!
När min favorittygaffär Tyghandlar´n är nedlagd så har jag en ny favorit, Lågprisladan i Skåre.
Där fyndade jag tyg till stoldynorna. 49:-/m, som hittat!

Vit färg på det fula gamla teakbordet som pricken över i. Det var INTE kul att måla i alla hålen....

Men ibland så får man lov att sätta sig ner och vila och då minsann upptäcka att det är helt TYST i kvarteret.
En  stol är färdig
Oj, där lyfte jag blicken och såg denna fantastiska syn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar