Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 14 juli 2014

Plantor och betong

Aubergine
 Jag vattnar och vattnar men har inte kollat så noga på det jag vattnat, förrän i går. Oj, så mina plantor har vuxit!
I år väntar jag mig rekordskörd av aubergine och paprika. Två tomatplantor är fulla i frukt.
De är dock köpeplantor, lite fusk, med andra ord.
Sen har jag mina frösådder....
Bondbönorna växer så det knakar. Salladen har jag redan skördat flera gånger och väntar med spänning på att skörda morötterna. Och min frösådda tomatplanta. De låter nog vänta på sig en stund till...
Men nu glömde jag ju timjan(et?). Det har jag också skördat, juh!




Bondböna

Paprika

Nypenslat med olja
 Igår var det äntligen dags för ByggMaxbesök.
SOM jag har längtat!
Gubben köpte virke till altanen och jag köpte
FINBETONG!!!
Bästa betongen finns på ByggMax, helt klart. Sist köpte jag på Stuvbutiken och fick värsta grustaget.
Visste inte hur snabbt jag skulle få börja med min senaste betongidé!
Dock var det viktigt att gratulera Farfars Liam, han fyllde 9 år för en tid sén, men då var han i Turkiet med sin mammi. Han är goaste ongen!

Åsså klafs på med bruk!
Efter kalaset var det vovvepromme som gällde innan jag äntligen kunde dra igång med kladdandet.
Under prommen plockade jag en bukett med olika blad till mönster.
Efter en stunds velande bestämde jag mig till slut för
ormbunksbladen.
Så var det dags för att blanda.
Man får rejäla armmuskler av att blanda betong kan jag lova!
Ingenting för folk med dåliga leder...Oppps...
Äsch då, det som inte dödar, stärker!



Här ligger det och väntar på att lackas.
Det skall borstas en gång till innan
Bruket räckte även till några småhjärtan. Mina gummistövlar
välte ju för nån dag sén så det ena hjärtat trillade av och gick sönder.
Två av de nya leksaksformarna från Bil Tema fick också se sig
fyllda med bruk.
Sen var det dags för det värsta av alltihop.
Att vänta!!!
Helst skall stora saker brinna i två dygn, men igår orkade jag inte längre, jag knackade på fatet och det svarade som jag ville, dvs
ett litet ihåligt läte.
Det räckte alltså med ett dygn. Gött!
De två Bil Tema formarna var det dock lite värre med. Jag slarvade med att oljepensla innan jg hade i bruket och det straffade sig. Den ena fick jag slänga medan den andra får ligga
i ett fågelbad och skämmas lite...

Jag får vara nöjd med min målarpremiär
Tut tut!!!
!
Så har jag vågat mig på att sätta färg på några av mina
alster. Jag tycker ju egentligen bäst om dem då de är naturella
men att prova skadar ju inte.
Jag fann mina gamla akrylfärger och lite annat smått och gott.
Först var jag jätteförsiktig, rädd för att förstöra, men efter ett tag så var kladdmaja igång på riktigt!
Några ljuslyktor blev det och så tågsetet som jag fick av snällingen Maggi på jobbet. Hon vet vad som gör mig glad, hon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar