Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 18 november 2013

Måndag....

Jodå, jag gick till jobbet idag. Med stärkt mod. Jodå, jag fixade det...hyfsat. Jodå, jag tyckte det var...kul...ibland. Nästan ingen hjärtklappning...bara då ljudet blev för starkt. Då smet jag iväg till tystare utrymmen. Jodå, det skall nog funka, det här...tror jag.
Tänk så klok människokroppen ändå är. Säger ifrån då inte hjärnan fattar nåt. Men man måste också vara lyhörd, jo tjena, det är ju lätt!

Jag har varit öppen med vad som hände förra veckan. Och mina arbetskamrater är så himla goa. Bättre finns inte!
Sen kan jag inte annat än ge min chef en riktig gosekram för att hon är så lyhörd och vill mitt bästa! Jag vet att inte alla delar min mening och det är en sorg för mig. Jag vill ju att vi skall vara som en enda stor mysfamilj, jag!

Bokade intervallspinning igår, för mig och Gubben. Vi gillar verkligen att köra intervall, både han och jag. Men den sista tiden har det tagit emot. Livet kom emellan....

Nåväl, det var inte helt lätt att ta sig iväg på spinning, kan jag säga. Vi satt och halvsov i soffan, men så tog vi oss samman och åkte iväg.
Bästa passet!
Johanna regerar!
Jag hade tandvärk from hell(tandgnissel under sömn), men på slutet så tänkte jag inte längre på den...nästan... men den störde inte om jag så säger.
De sista intervallerna var himmelska! Ehhh, det där lät väl kanske lite knäppt för er oinvigda, kanske...Men så var det. Då är man så trött att man bara gör som instruktören säger, och då hon säger: Vi tar två till, va? så gör man ju det...och sen säger hon; Orkar ni några till? Och vafaan, ingen vill väl banga? Så man kör allt hon hittar på, för det gör ju alla andra juh!

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen; Konditionsträning is da shit!!! Och Johanna regerar!
Nu känns det bra. Jag hoppas att jag kan sova en HEL natt för en gångs skull. Håll tummarna för mig!

I natt var det..... sådär. Vaknade vid 3.30. Ofta är det vid den tiden jag vaknar. Suck.....Då kommer min lilla stumpa Syrran gåendes ÖVER mig, brummar som en motorbåt, KLIVER vidare ända upp till min halsgrop, där hon lägger sig tillrätta, och hugger klorna i mig, biter mig i hakan, och tänk, då klappar jag henne och viskar; Gumman min. Då kråmar hon sig lite till, kör klorna i min ömma hud och brummar JÄTTEHÖGT som bekräftelse på att hon gillar mig också. Tills vidare, i alla fall. Det kan ju komma nån emellan...Fast jag tror att jag är ganska säker. Jag ger ju henne mat...

I möra skall jag inte träna. Vovvarna skall få en långpromme. Matte skall fokusera på "inte jobbtänk".
Vovvarna regerar! Mina livlinor, helt enkelt.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar