Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 24 november 2013

Vilsamt

Tog en lunchpromme på fredagen. Vädret var ju helt underbart! Tänk att en promme på ca 10 minuter kan ge sån återhämtning?
Mariebergsviken i solskenet

Perfekta helgen har jag haft. Ett popspinningspass efter jobbet på freda´n  (eller under jobbet, rättare sagt..) gjorde underverk med kropp och själ! Trögt som attan i början, jag har ju tränat så dåligt den senaste tiden så inget konstigt att det tog emot, men så var ju musiken så medryckande och instruktören...helt perfekt som vanligt. Inspirerande som alltid.

Var hemma sent så vovvarna fick bara en snabb rastning. Det var meningen att vi skulle städa då Gubben kommit hem, men vi gjorde en överenskommelse och sket i det! Busigt, va?

Vi tände istället en brasa, gjorde mat och bara myste. Och somnade i soffan till Skavlan, som vanligt...En gammal fin tradition hos oss, ha ha! Vaknade halv 12 och funderade på vilken dag det var och när vovvarna var ute senast. De, i sin tur glodde yrvaket på mig då jag ropade; Vovvarna, kissdags!
Husse fick sova 2 minuter längre i soffan...

Lördagen gick i effektivitetens tecken. Städa, handla, tända ljus på graven, långpromme med vovvar, stapla ved och så var det mörkt och brasan tändes hos flocken Ahlborg Lindeberg, kissarna lade sig tillrätta framför kaminen, maten blev färdig utan att vi hunnit bli vrålhungriga och sen softa i brasans sken, några glas rött(Morbergs, mmm, så gott). Så var det dags för lördagens höjdpunkt, "Så mycket bättre". Som blev en stor besvikelse för mig. Gubben var mer förlåtande än jag, som blev riktigt sur på vissa tolkningar. Så var det ju ingen direkt låtskatt som fanns att gräva ur...

Idag har jag varit på ny vovvepromme med lappisgänget. Så himla kul att träffa andra lappisägare och deras pälsbollar! Så himla många färgvarianter på dessa hundar, helt fantastiskt!
Vi tog över skogen!

Vaski och Klinga fick följa med. Lummi fick vara hemma. Hon har inte nåt utbyte av stora hundgäng utan blir bara tokstressad .Hon fick en alldeles egen promme med matte då vi kom hem.

Ja, så var det dags för mattes styrkeprov. Powerstep i 75 minuter. Kan ju inte säga att jag var speciellt sugen efter maratonprommarna. Men bara att bita ihop, i vetskapen om att det blir kul bara jag kommer dit. Sen lovade schemat Petra och då är det alltid bra. Lite surläpp blev jag därför då jag såg att det INTE var hon som skulle köra....Men hon hade blivit sjuk, stackar´n. Inte ett dugg synd om oss, Maria som körde istället är helt ok, men hon är inte Petra...

Nu är jag så himla seg och trött att jag skulle kunna gå och lägga mig, men då vet jag att jag skulle vakna halv 1 och sen ligga och vrida mig fram till typ halv 5. Så, nää, det blir att härda ut ett tag till, sista avsnittet på Bron måste jag och Gubben ju se, men sen, NATTI!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar