Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 17 november 2013

Ny vecka, ny energi!

Då jag vaknade upp i morse så kände mig pigg och alert för första gången på en vecka. Herregud, vilken mardrömsvecka jag haft, det vill jag inte vara med om igen.

Då jag tittade ut så sken solen. Bara det! Solen och ljuset vet jag är viktigt för mig, så idag har jag och Gubben varit ute jättemycket. Han har inte heller haft det så lugnt under hösten. Ett jobb som suger musten ur honom och dessutom sina åtaganden(visserligen frivilliga, men ibland skenar det iväg...) i både cykelklubben och jaktdistriktet.

Vovvarna har såklart fått några ordentliga prommar idag. Dessutom har jag hunnit göra färdig min tröja som legat och stirrat på mig under veckan. Och jag har stirrat tillbaka. Igår försökte jag göra färdigt den, då tog garnet slut. Suck. Vägrade köpa ett nytt nystan för en liten bit, så jag lade tröjan åt sidan.

Med min nyfunna energi kom jag idag på lösningen. Så var det problemet ur världen.

Igår blev jag så himla glad då jag gick in på fb och såg att jag var inbjuden till ny hundpromme nästa helg! Platsen kunde inte vara bättre, Kilene på Hammarö. Nästgårds, alltså! Precis vad jag behöver nu då min motivation och energi ibland strävar i motvind. Det kommer att bli så himla kul, det vet jag!
Förra helgen var jag på den första lappisträffen vid Kroppkärrstjärn. Jättekul, men tyvärr blev det ju så jäkla kallt då vi skulle fika, isvindar och regnspikar, därav acclererade mina jäkla ledproblem. Och Gubben som var och arrangerade en cykelcrosstävling .lörd-sönd var inte heller helt varm då han kom hem....

Men ett härligt gäng var det som gick runt Kroppkärrstjärnet. 12 lappisar fick sig en riktigt genomkörare. Jag fegade ur med att ta med Klinga, som är hur lydig som helst, istället för nån av de andra tokstollarna. Nästa gång får Vaski följa med Klinga. Lummi är ännu för nervig för att må bra av så många hundar på samma gång. Det är ju inte meningen att hon skall må dåligt bara för att jag gillar träffarna.






Nää, matte, nu kommer jag till dig, det är ju fullt av hundar där borta!

Men matte, jag fryser ju!
Uhhh, ni fikar och jag får ingenting....älgköttet har jag redan glömt...
Nu gnäller Vaski i bôtt. Hela tiden och alltid! Han är ju gnällarnas konung men nu tar han priset! Antagligen Klinga som är på väg i löp. Suck....Inte hjälper det att han är kastrerad inte. Han blev det för sent, helt enkelt.

Ja ja, så är livet med hund(ar). Men utan dem skulle allt vara som ett tomt vacuum.  Visst är det bra! Citat från en, inte alltför bright elev för 15 år se´n. Tänk, sånt kommer jag ihåg, men vart jag var vid en viss tid igår, det har jag glömt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar