Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 8 mars 2016

Åsikter...igen...

Jag är SÅÅÅÅ trött på snöslask och gråväder! Ge mig solsken, NU, annars....ja, vad annars?
Det känns lite overkill att hota vädret, liksom. Fast om jag kunde skuldbelägga nån så vore jag överlycklig! Jäklar så gött! 

Att anklaga nån för att ha skickat skitväder på oss och KRÄVA åtgärder för bättre väder für alles. Ja men, visst vore det väl helt fantastiskt? Att kunna anklaga, göra nån ansvarig och tillkännage detta på det mest otrevliga och besserwisseraktiga sätt vore väl modellen? 
Och dessutom tro att ens egna åsikter kommer att kunna FÖRVERKLIGAS bara för att man så gärna VILL? 

Men vad är skitväder?
För mig är detta snöande nåt otroligt onödigt. Jag halkar omkring, hundarna blir blöta och behöver torkas och smörjas...ja, tassarna, alltså! Vad trodde ni? 
Att behöva skotta fram trappan och lite till, är inte heller skoj...bara nödvändigt. För mig och min Gubbe.

För andra är snö och vinter otroligt härligt!
Då kan de spänna på skidorna och fara omkring hur som helst, ha mysiga fikapauser med mackor och varm choklad titt som tätt. 
Åka till fjällen och bo i en mysig stuga utan vatten och el....nä nu får jag rysningar på riktigt...MEN vissa tycker detta är den ultimata mysiga upplevelsen. 
Låt dem.
Kommentera inte.
Låt dem bara.
De har ju kul!

Det där med att tillkännage sina missbelåtna och bittra åsikter i tid och otid...får mig lite spyfärdig. Undrar om dessa besserwissrar har nån manual för hur och otrevligt de kan bete sig? 
Intressant, faktiskt. 
Kan vara ett ämne för forskning inom beteendevetenskap...fast det kanske redan finns en utredning. Synd om inte besserwissnarna har läst den, i så fall...

Att ibland kolla grupper på facebook eller andra forum gör mig bedrövad. Kommentarer i de mest oskyldiga grupper kan få mig att vilja lägga mig ner död. 

Som att Prinsessan Victoria och Prins Daniel har fått en son.
Men jävlar i berget vilka hemska kommentarer det kom i den tråden!!!!!!!
Men låt dem få ha sin lycka, för djävulen!!!
Lägg ner, era bittra avundsjuka människor! 
Vad är ert problem?
Att ni inte har barn?
Eller pengar?
Eller prinsesstitel? 
Eller en prinstitel?
Eller ett slott?

Och det här med Mello...
Men hallå...
Hur viktigt är det i det stora hela?
Kan de sjunga?
Eller inte?
Det är frågan?
Inte sååå viktigt...eller hur?

Under tiden:
har inte människor råd med hyran 
har inget jobb
Är utförsäkrade
Är kroniskt sjuka
Sitter och tigger utanför en affär

Skall man klaga så skall man förbanne mig ha så mycket hyfs och vett i huvudet att man kan lägga fram sin åsikt på ett humant sätt! Och framförallt ha nåt vettigt att klaga på! För bövelen!!!!

Men shit, hur blev det här nu då ? Jag som bara var lite trött på snön...

Skall försöka skriva om gulliga saker i nästa inlägg...

Hmmm...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar