Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 5 mars 2016

Både ditt och till och med ....datt

Hej höpp, kära ni! Varning för långt inlägg! Gräsänka som jag är...

Hoppas ni har det bra och står ut med det äckliga snögloppet som har behagat infinna sig de senaste dagarna.
Jag och Klinga-lappisprinsessan förstår inte varför vi skall behöva gå ut och bli blöta om fötter och tassar.
Nåja, man kan ju inte hänga sig för detta utan bara försöka stå ut, göra det bästa av situationen, helt enkelt. Klinga genom att ligga och sova i soffan, jag genom att aktivera mig med alla de saker som har legat i träda under sisådär....10 månader.
Jag är ju en sån där människa som får ideér och uppslag i huvudet hela tiden och då gäller det att jag får tid att förverkliga dem. Annars läggs de på hög och gnager och gnager.

Några saker som ligger och väntar...
Glasburkar som skall dekoreras med decoupage eller glitterlim.
Tyg som inköpts förra veckan för att bli en duk på byrån i hallen.
Massor av tyg som skall förvandlas till attans snygga klädesplagg till mig.
Tavelramar som väntar på innehåll.
Innehåll som väntar på ramar.
Och en massa annat...

Vi har ju haft det lite ödsligt i vårt nya fina badrum sen det blev klart. Jag har letat och letat men inte funnit nåt praktiskt men också snyggt förrän i torsdags. På Solareturen...

Min Gubbe får prickar då han hör detta namn. Jag VET ju detta men WTF...Jag fann en smideshylla som skulle passa attans perfekt i vårt badrum för det facila priset av 100:-!!!!!
Igår hade jag semester och uträttade såklart ALLA saker som låg på väntan. Som att göra tandkoll hos vetten med Skrållan och Lummi. Sen var det hyllans tur. Den fick PRECIS plats i bilen då jag fällt ner sätena. Tada!!! Att sen den översta hyllan är lite sned får man väl stå ut med...Men visst passar den fin i vårt badrum?

Precis lagom att ställa vinglaset på
då man tar ett bad....
Som sagt, Gubben min är på skidvallaräventyr även denna helg. Detta betyder att Spotify kör allt utom hårdrock. Just nu sjunger Monica Zetterlund fantastiskt vackert.
 Och spenat ingår i dagens rätt.

Åhhh, nu kom jag på en sak till som jag glömt!
Fröerna!!
Fick dem förra veckan men hade inte ork att sätta dem. Men idag slog jag till! Nu är det gjort och vet ni, mina kära vänner, jag har äntligen lärt mig att inte sätta ALLA frön! Jag lär mig saker hela tiden...om allt.

Skulle aldrig komma på tanken att köpa dyra frötråg då man redan
har dem i hushållet. Släng inget förrän ni har tänkt efter...noga.
Kanske kan förpackningarna användas till nåt annat. 
Två av våra hjärtan spanar ut

Nåt som gläder mig nåt otroligt är att vår senaste kisse Cissan verkar ha landat i vårt hem. Hon är en riktigt cool katt, helt enkelt! I torsdags var hennes förra matte Fanny och hälsade på för att officiellt överlämna Cissan till oss. Säkert jättejobbigt för Fanny. Men hon kan vara säker på att Cissan kommer att bli absolut perfekt omhändertagen resten av sitt liv som den prinsessa hon är!
Fanny kan ju inte veta att Cissan har hamnat hos en fanatisk djurvän....men kanske fattade hon under sitt besök...

Vaskiböbben, mattes första älskling


Kolla goa killen som just fick förbi....Vaski, mattes bästa vän i hela världen! I min värld är djuren det viktigaste. Förlåt, Maken min, Fast du tänker ju likadant...


Mattes Skrållan håller matte sällskap.
Skrållan är inte bara en kisse, hon är också mattes pratsamma kompis
Mattes älskling, helt enkelt!


Nu skall vi inte bli alltför sentimentala. Här kommer lite alster jag hunnit med idag förutom städningen...

Fyndade lite tavlor på Solareturen...fast det var ju ramarna jag var ute efter.
Idag fick de rätt färg. Tyvärr så har jag inte hunnit bestämma mig för
VAD som skall finnas i ramarna..
Nu till flärden och därmed nagelproblem...
Jag har de värsta dretnaglarna! Jag har fått bästa hjälpen av min bonusdotter Anna på hur jag skall sköta dretnaglarna. Jag har lytt till punkt och pricka! För jag är en mycket lydig bonusmamma. Men mitt tålamod är inte det bästa...
Mina naglar är en katastrof, helt enkelt!
Nagelolja, baslack, handcreme är inköpt. Och frekvent använt.


Kolla fuckyoufingrets nagel, ser ut som dret under.
Det är det INTE!
Nu ser det ut som jag har dret under naglarna. Det har jag inte. Det är blåmärken. Fast jag inte slagit mig. Och det gör inte ont.
Antagligen Mr Ehler Danlos som gör sig påmind.

Nåja, jag kör på som bästa Anna säger. Idag har jag smörjt naglarna med olja 5 ggr...hittills...

Fast visst är väl nagelproblem en piss i rymden.

Gav 10:- till den romska tjejen utanför Bolaget i Skoghall idag.
Hon skulle säkert vara glad om hon bara hade nagelproblem.

Hmmmm...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar